söndag 8 februari 2009

Tulpaner.

Ännu en helg gåt mot sitt slut. Den här helgen var ändå ganska lång för min del, eftersom jag var hemma med sonen i fredags. Han gick hem från skolan i onsdags och var förkyld, så han fick stanna hemma torsdag och fredag. Vi spelade spel och försökte lägga lite på ett pussel som barnen fick i julklapp. Det är 500 bitar och dessutom runt! Det är inte helt enkelt kan jag lova. Under helgen har jag grejat med det vanliga här hemma, plock, tvätt, en sväng på stan mm. Köpte en bukett med tulpaner. Den här mörka färgen gillar jag nu innan det blir riktigt vår.


Idag fortsatte jag med tulpaner. Denna gången var det min duk som förvandlades till gardiner. Jag blev riktigt nöjd med dem. Det finns lite tyg kvar, så kanske kan det bli några kuddar också.



Barnen har lekt med kompisar, varit ute i snön, och varit inne och pysslat. Nu är sonen ute med två kompisar och delar ut kalasinbjudningar. De fyller i januari, februari och sonen i mars och har sitt kalas ihop.
Nu ska jag kika runt lite hos er andra.

10 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..du den tulipanafärgen gillar jag oxå jättemycket...
ser att din helg oxå varit bra..trevlig att se lite av ditt hem...visst vi syns te möran..kram...PIA

Grodmamman sa...

Återanvänding hos dig också ser jag! Så kul när man kan fixa nya saker utan att det kostar något.
Härlig färg på tulpanerna.
Idag har jag faktiskt läst lite i alla fall.
Kram

Sara sa...

Vilka härligt våriga gardiner! Önskar dig en fin vecka.
Kram Sara

Marianne sa...

Vad fint du gjort med tulpaner både högt och lågt :).
Ja, de lila tulpanerna är fina de gula får vänta lite. Fast det blir sällan gula för mig då köper jag hellre påskliljor när det är så dags. Kul att du hälsade på hos mig(och skrev) Ha det gott!

Lena sa...

Se där så fint du gjort, härliga gardiner!! Nä...ingen kurs kom i fredags, skrutt oxå!! Kanske imorgon, hoppas det, vill ha det NUUUU!!! Men , men, det kommer väl. Idag var vi i Valfjället och lillstumpan fick prova att åka för första gången. Det gick riktigt bra!! Nä du...vi syns i morgon, vi sitter på jobbet!! Kram Anna ♥

Sara sa...

Tulpaner är så fina!
Blev jätte snyggt med gardinerna!
Kram

Lena sa...

Halloj!! Idag kom paketet...åh, så kul!! Hur ska vi lägga upp det här?? Filura på det så slår vi våra kloka ihop till en lite utmaning på 3, eller vad tror du?? Hm...nu undrar nog folk och fä vad vi har för påsar ihop och det kan de göra...Kram på dig!! // Anna ♥

Anonym sa...

Oooppss..f´låt...inte meningen städa bort rulleramen som tur va så fann du dom..tänkte allt på det..kanske skulle jag inte plocka bort allt
men du får fråga om det är nåt mer,,borte.:)jag har antagit utmaningen:)kram från ho som städe bort toarullera..

♥ Pia... sa...

hallo hallo..ska jag komme å gömme nåra toaruller i mörn å:)..du ..vad säger du..motiveringen..den kommer ..jag ska allt dra ur dej den ska du se..syns i mörn..PIA

Isabelles moster sa...

Hej!
Vilka fina tulpaner, jag har köpt likadana lila. Det är underbart när våren börjar tycker jag!
Längtar faktiskt redan dit, trots att det snöar massor!
Men var sak har sin tid heter det ju....ha ha
Ha en bra dag, kram C