söndag 15 februari 2009

Lyckad lördag.

Igår hade jag och sonen en dag på egen hand. Dottern var med en kompis och hennes mamma till Karlstad och mannen jobbade. Vi började med att åka på stan för att köpa present till de kompisar han ska ha kalas ihop med nästa helg. Det var snabbt avklarat för en gångs skull, annars brukar det vara ganska svårt att veta vad man ska hitta på.
Sen blev det nya gardiner till hans rum. Han var dock inte riktigt säker på om han ville ha dom så ni får inte se nån bild än.
Vidare blev det ett par stövlar till mej. Har varit inne och tittat och provat två gånger förrut och tänkt att är de kvar så är det meningen att jag ska ha dom. De hängde fortfarande kvar så nu är de mina för halva priset.



Nästa fynd var en jacka till sonen. Den har jag också tittat på många gånger på JC, men tyckt att 899:- och även halva priset har varit för dyrt. Nu blev den hans för 150:-.


Hemma igen gick sonen ut i pulkabacken och jag tog en välbehövlig långpromenad. Sen pysslade var och en med sitt. Jag sydde kuddar av gardintygsresterna, som jag blev riktigt nöjd med.



Avslutade naturligtvis kvällen med Melodifestivalen tillsammans hela familjen. Jag tyckte det var klart bättre den här gången än förra. Till det mumsade vi på hemmagjorda semlor med rosa grädde.
Idag ska vi på utflykt med min bror och hans familj.

6 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Oj det var värst vilka fynd du gjort..då kan man känna sej nöjd...:)..Finfina kuddar..en riktig färgklick i soffan..själv så har jag något färglöst i min..hihi..vitt och beige med lite brunt...Nååå känner du dej laddad??..Håller på med duracelluppladdningen här..får väl se vad jag gett mej in i...liiite seg är jag nog..nää det får vi ändra på..ha de..syns o mörn..kram.från en sleten mormorfarmor...:)

Grodmamman sa...

Vilka fynd! Stövlarna var jätte snygga.
Här tyckte vi också att Melodifestivalen var bättre igår, men jag har för mig att vi tyckte likadant förra året. Då var första omgången också sämst.
Kram

Lena sa...

Halloj!! Sickna fynd...vad kul!! Skönt med en egen dag med grabben, ibland kan sånt behövas. Vi var i pulkabacken bortanför dig igår...jisses, vad det gick!! Jag fick motion kan jag lova!! Är ganska öm i ändan och träningsvärk i benen, men vad gör väl det. Så...idag laddar vi, eller hur? Jag ska göra det i eftermiddag...nu tar vi en promenad, så länge solen skiner!! Ha det bra!! Kram Anna ♥

Sara sa...

Hej!
Kuddarna blev jättefina!
Kram

Marianne sa...

Ibland lönar det sig att ha is i magen. Träligt när man ser saker på rea som man nyss köpt till fullt pris.
Och kuddar fick du av det fina tyget också, fint blev det.
Visst blir man sugen att "snygga upp" lite när det är sol och vackert väder. kanske får man mer energi. Ha en bra vecka! Är lite nyfiken på vad det är för kuckl Pia och du har för er :)

Isabelles moster sa...

Hej!
Vad kul att man kan göra en snabbrunda på stan med sina barn. Det uppskattar nog de lika mycket som vi...he he
Fina kuddar! Stövlarna var ursnygga, och mycket användbara är ju de ju med!!
Nu måste jag sova, upp tidigt i morrn. kram kram C