söndag 22 februari 2009

Söndag.

Söndag verkar vara min bästa bloggdag. Den här veckan har inte tiden räckt till riktigt. Men var sak har väl sin tid.
Förmiddagen igår bestod av diverse göromål i hemmet, städa, tvätta osv.
På eftermiddagen hade sonen och två tjejkompisar 10 års kalas tillsammans hemma hos den ena tjejen. Det blev paket, lekar och fika. De var nöjda och tyckte att kalaset hade gått alldeles för fort. Sonen fick lego, presentkort, böcker mm.
Melodifestivalen var väldigt blandad tycker jag, orkar inte riktigt ha nån åsikt längre.

Idag har vi åkt lite längdskidor tillsammans hela familjen. Vi åkte på en sjö nära hemma så det var platt och bra.
Nu är sonen på bio och ser Bolt med en kompis och dottern kollar en DVD. Senare i kväll ska vi köra dom till min mamma och pappa. De ska vara där tills på tisdag. Det är ju sportlov nu och barnen vill gärna vara hos dom och dom är så välkomna där. Skönt att ha den äldre generationen!

Snart har första veckan på "äta rätt" utmaningen gått. Det har gått ganska bra tycker jag, ska bli spännande att se vad vågen säjer i morgon.

Ha en fortsatt bra söndag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tack för ett bra kalas - gôtt att det är gjort för den här gången!! Eller vad tycker du??
Ingen skidåkning här men i alla fall en promenad med mellandottern...
Trevlig vecka!

♥ Pia... sa...

Hej....ja du skidåkinga gweck bra..sen blev eftermiddagen inge vidare..grannhuset hade en tråkig händelse..ska berätta i morn..det påverkade mej såå pass mycket att jag inte orkar äta nåt mer idag...kram..PiA

Lena sa...

Halloj!! Skönt med helg!! Lillstumpan har varit sjuk så det har varit lugnt!! Tog en promenad igår och idag har Pia och jag skidat runt på samma sjö som du, tror jag. Det ska bli spännande att se vågen imorgon...verkligen!! Läste du Pias tips om chokladmousse, den var god, tro mig!! Jag testade den igår och frös en del så det tänker jag mumsa i mig ikväll till Beck!! Jag har gjort mig förtjänt av det. Syns imöra!! // Kram Anna ♥

Grodmamman sa...

Visst är det tur att man har den äldre generationen ibland!
Lycka till med invägningen! Här gick det inget bra förra veckan.
Kram

Sara sa...

Hejsan

Vad mysigt med skidåkning, vi åkte igår.
Kram Sara

Vera sa...

Hoppla hoppla!!
Visst bloggar jag ofta just nu. Men då har jag tillgodo när jag ballar ur igen....... Oh ja....jag ska njuta massor hela veckan. Behöver verkligen det här nu. Orken är lite på sparlåga men tur att jag har såååå underbara arbetskamrater. Ni är sååå goa!!!
Kram och så hörs vi...