fredag 3 januari 2014

Bra start


Det nya året har börjat bra. Nyårsdagen tog vi det bara lugnt, läste,såg på tv, gick en promenad och åt pizza. Mannen fyllde år så han fick några paket, men kalas väntar vi med till helgen.

Igår rensade jag i våra köksskåp. Det som syns på bilden är sånt som var för gammalt och fick slängas. Tar emot lite att slänga mat men nu har jag ordning och reda och vet vad som finns i skåpen. Tvättade lite och strök det som fanns. Kände att jag fick lite gjort och det var skönt efter alla lata dagar.
Avslutade med ett Bodypump-pass och sen tittade vi på Tyskungen. Kommer inte i håg boken men tyckte att den var helt ok.
Idag började jag dagen med massage. Det är inte vanligt för mig men nu ska jag försöka unna mig det ibland för det var väldigt skönt.
Därefter handling (måste ju fylla på i skåpen), matlagning, promenad. Nu ska jag sätta en deg. Har varit dålig på att baka under hösten men det ska ändras nu
Vi hade tänkt att gå på bio och se Hundraåringen i kväll, men trodde inte att vi skulle behöva boka. När vi tittade så fanns det fem utspridda platser kvar :-( Så vi får gå på måndag i stället.

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Lite rensande är aldrig fel och nu blir det ju en liten nystart i skafferiet!:)
Är övertygad om att jag curlar mina barn alldeles för mycket, men nu ska jag bättra mig. Måste för att orka med själv nu när jag ska gå upp i tid på jobbet.
Bra jobbat med träningen också!:)
Kram