tisdag 2 april 2013

Slut på ledigheten

I morgon är det dags att jobba igen efter fem dagars ledighet. Det var en välbehövlig sådan och jag har verkligen lagt jobbet åt sidan och bara varit ledig även om vi har fått en del gjort. Nu känner jag mig motiverad att gå till jobbet igen. 
Sprang en runda igår som blev åtminstone 8 km så jag närmar mig iaf milen. Börjar få ordning på träningen igen och det är så skönt.
Vi har börjat titta lite på resor. Vill åka utomlands i sommar och just nu tittar vi på Kroatien. Någon som varit där och har synpunkter eller har något annat trevligt ställe att rekommendera. För nu kommer vi ju till min beslutsångest. Jag har så svårt att välja och bestämma mig så det slutar ofta med att det inte blir någon resultat alls.
Nu ska jag iaf baka fröknäcke och sen landa i tv-soffan :-)

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Bra jobbat där med löpningen! Och har du sedan orkat en mil, så orkar du lätt längre. Är precis som att en mil är en mental spärr. Sitter själv och funderar på om jag ska hänga på en utmaning att springa långt igen, ca 2,4 mil om två veckor ca.
Kram

Helena - ullvi32 sa...

Va roligt att ni funderar på Kroatien! Själv har jag varit där 2 ggr (men jag ska dit igen i maj och även i juli). Min svärfar är kroat och familjen har hus därnere. Så nån form av charterresa har jag ingen erfarenhet av, men kan säga att det är VÄRT att åka dit, vackert land, garanterat bra väder, bra priser osv.
En "nackdel" är att det är mest stenstränder (inte så mycket sandstränder mao) men vattnet är rent och turkostblått vackert :)
Ryan air har billiga flyg till Zadar (dit vi flyger) men i juli flyger vi till Split där jag inte har varit tidigare, men sägs vara ett populärt och fint resemål.
Dubrovnik är också populärt men mycket turister och därmed lite dyrare priser.
Hoppas ni hittar någon bra resa, maila om det är något mer du vill veta :)
Hälsningar Helena