söndag 21 april 2013

På banan igen

Förkylningen ger med sig så sakteliga. Jobbade i fredags men var inte i toppform. Nu har vi haft en otroligt härlig helg som har bjudit på en del annorlunda saker. På fredag vid lunchtid åkte sonen till Skövde för att spela basketcup så honom har vi inte sett på hela helgen och väntar inte hem honom förrän om ca en timme. De tog sig till B-slutspel där de till slut förlorade finalen, men jag tror de var rätt nöjda ändå.
Dottern, mannen och jag tog oss i väg på en examenskonsert på fredag kväll. Det är så kul att se hur mycket begåvade ungdomar det finns.
I går blev det en del grejat ute och framför allt pratade och planerade vi en del vad vi ska göra ute i sommar.
På kvällen umgicks jag med mina gamla kollegor och firade en 40 åring. God mat och dryck samt trevligt sällskap gjorde en lyckad kväll.
Idag blev det ännu  mer grejat ute, nu är det verkligen så att jag bara vill vara ute. Några promenader har det blivit och det har gått trögt men idag gick det lite lättare. Längtar efter att kunna springa även om jag förstår att det kommer att vara jobbigt efter så långt uppehåll.
Nu virkar jag lite på min sjal och väntar på sonen, fast egentligen borde jag gå och lägga mig för klockan ringer 5.10 i morgon.

3 kommentarer:

Nettan sa...

Så härligt ni har haft det Geta!
Svarade precis under mitt inlägg från igår men tänkte att det är bäst att svara här också, vi kommer bo i min hemstad under besöket men är i din stad större delen av lördagen. Konserten är på Rackstadsmuséet på lördag kl 15:00 så vi kan ju höras på mailen under veckan ang om vi ska ses!

Många kramar

Nettan

mitt liv som jag sa...

Skönt att förkylningen ger med sig.

Ni verkar haft en bra helg! Vi har verkligen haft superväder så det har varit så härligt att vara ute.

Promenader är skönt och en bra start efter långt uppehåll med löpning. du kan ju börja väldigt lugnt med löpningen, och varva gå med att springa så slipper det kännas så tungt. Du kommer snart att vara på banan igen!

Ha det gott! Kram Jennifer

Grodmamman sa...

Stort tack för kommentaren hos mig!:) Tack för att du bryr dig! Det är en kombination av mycket på jobbet och ett privatliv som är uppochned som gör att det är som det är.
Fick en hyfsat lugn dag igår och nu har jag bestämt att jag ska försöka få en programfri helg nästa helg. Än så länge ser det bra ut. Jag fick gjort lite här hemma igår också och det gjorde mycket för själen också att få lite ordning.
Ta det lugnt i början med joggningen, så är du snart igång igen.
Kram