söndag 31 mars 2013

Röj och rensa

Vi hade en fin påskafton. Maken jobbade och barnen pysslade med sitt. På kvällen var vi hos mamma och pappa tillsammans med  min bror med familj. Mycket god mat och fika blev det.
Idag jobbar mannen delad tur och det kan göra mig lite stressad. Han jobbar då 7-11 och 16-22. Det känns som att man ska utnyttja tiden han är hemma på bästa sätt och det är inte alltid enkelt. Idag blev det en härlig promenad i solen och sen matlagning, så det blev några bra timmar.
Innan han kom hem drog jag igång och plockade i vårt rum som inte riktigt har något namn. Där finns en bäddsoffa, datorn och vår bokhylla. Det är också det rummet där det samlas en massa saker "på väg". Nu såg det inte så rörigt ut men vetskapen att det finns en massa saker som ska vara någon annanstans gör mig stressad. Men nu har jag röjt pappershögar och flyttat en del saker. Det är fortfarande lite kvar, får se om det blir idag eller i morgon. Bara jag kommer igång och greja så får jag liksom lust till mer. Det här var ett steg och jag får verkligen hålla i mig för att bara greja på ett ställe i taget. Imorgon ska jag flytta böcker från en annan hylla som vi har nere i hallen men som ska bort. Förhoppningen är att det någon gång ska bli ordning och reda i vårt hus :-)
I morgon ska jag ta mig ut på en joggingrunda också. Var ute i torsdag och trodde att jag sprang lite längre än vad jag har gjort tidigare. Det visade sig vara 300 m längre så det var inte så mycket att prata om. Sen har jag haft lite ont i halsen några dagar men nu är det borta, så nu är det dags.
Har tagit ledigt på tisdag och njuter verkligen av att det är några extra dagar även om inte vi ska göra något särskilt.

Ha en bra fortsättning på påsken!

5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ha.. det där med att den nån gång ska vli ordning å reda i vårt hus.. nää dä ha jag släppt taget om förlänge sen.. lär aldrig få uppleva det;))).. men tanken är god.. jag röjde på smått vis i dag.. i plånboken och min ena väska.. inte så dumt det heller.. karl han var ute å åkte skidor.. ja jag skulle bare å skulle bare göre litte ..sen skulle jag ut å cykla( tränar knät;) samtidigt ta en promenad med hunden .. så målet var givet.. du vet vart:).. men innan dess så blev det småstädning av de där småställena.. samt en kycklingpaj och en Tuppkaka;).. kom iväg vid två!! och inte kom ja hem förrän vid fem!!.. njöt av dagen vid strandkanten och träffade mycket folk som oxå var språksamma ;)Men som tur var hade jag tid.. och maten samt fikat var klart ju.. Nu njuter jag bara av en lugn kväll. tittar lite på alla bilderna i datorn samt ..japp städar där med.. Önskar dej en skön annandag påsk.. kram..Pia

Grodmamman sa...

Borde röja och rensa i vårt förråd/arbetsrum, men har inte fått lust än.
Heja på med joggandet! Är ju så skönt efteråt om inte annat!:)
Tack för dina kommentarer hos mig, de värmer.
Kram

mitt liv som jag sa...

Det är så skönt efteråt när man rensat och röjt.

Och visst är det väl härligt med det soliga vädret vi har :). Bra jobbat med löpningen, det känns lite lättare att ge sig ut nu när det är ljust och soligt.

Ha en bra annandag påsk! Kram Jennifer

Suz sa...

Ordning och reda är härligt, men oj så svårt ibland. Och rensa, slutar ofta med att jag sparar allt ändå:)

Ha en fin start på april!
Kram
Suz

kattiiiiss sa...

Förstår att makens tider känns lite stressande. Förhoppningsvis så fick ni utnyttjad tiden litegrann :-)

Visst är det så att när man väl börjar plocka så vill man så gärna fortsätta. Jag har problem att sluta innan jag är färdig!

Ha en skön tisdagskväll
Kram Katarina