måndag 18 mars 2013

Måndag

Ingen spännande rubrik direkt, men måndag är det och det har varit en lång sådan. Öppnade kl 6.30 idag och hade planering på em så dagen slutade 18.30. Jag hann gå hem en timme och titta till dottern som var hemma sjuk idag. Men en sån dag händer det inte så mycket mer här hemma kan jag säga.
Börjar verkligen längta efter våren nu. Vill inte ha mer minusgrader, snö och blåst. Idag var det inte många grader men blåste väldigt kallt.
Båda barnen har fyllt år och för första gången slog vi ihop deras kalas. Pratade om det häromdagen vad annorlunda det är nu mot när barnen var mindre. Då var det mycket presenter, släktkalas och barnkalas. Det är nio dagar mellan våra barns födelsedagar så jag har nog alltid känt mig lätt stressad den här tiden på året. Nu önskar de sig pengar, vi slog ihop släktkalasen och barnkalas ja det var ett tag sen. Så nu märks det knappt att de har fyllt och det känns lite konstigt. Dottern fyllde 16 och sonen 14. De blir stora och särskilt på sonen märks det att det har hänt mycket sen han började sjuan. Det är med lite blandade känslor de blir större.
Har kommit ut och sprungit några gånger och även om jag tycker att det går trögt så går det mycket bättre än förr om åren. Nu har jag sprungit ca 5,5 km och det har jag inte gjort förrän i maj tidigare. Ser fram emot att orka mer och längre.

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Våra barn fyller med 8 dagars mellanrum i november och de senaste åren har ett gemensamt kalas varit det enda alternativet för att få ihop det.
Heja på med löpningen! Jag försöker komma igång igen efter all skidåkning, men det är segt än så länge. Måste sänka kraven på mig själv när det gäller tider m m.
Kram

Ida sa...

Vad kul att höra av dig igen =)

mitt liv som jag sa...

Ja det där med att barnen blir större känns båda bra och samtidigt så vill man bara stanna tiden ibland och inte låta dem växa mer.
Skönt att kunna slå ihop kalasen :).

härligt att du håller i med löpningen och när våren kommer riktigt så kommer det nog att kännas betydligt lättare.

Ha det bra! Kram Jennifer