fredag 11 maj 2012

Vårruset

Motivationen till att åka på Vårruset i hällande regn igår var inte särskilt stor ska erkännas. Men väl på plats så är det bara att gilla läget. Det slutade faktiskt att regna lagom till starten och började inte igen förrän vi hade ätit vår picknick. Loppet gick över förväntan. Jag har inte sprungit så mycket som jag hade önskat men det kändes bra hela tiden och när jag kom i mål visade klockan knappa 30 minuter och det är jag väldigt nöjd med. Vi var fem glada tjejer som konstaterade att det här är kul och vi gör om det nästa år igen.
Idag har det äntligen städats här hemma. Jag vet att inte städningen är det viktigast här i livet men nu hade det grott igen ordentigt. Det finns fortfarande kvar att göra men det ser iaf någorlunda ut.
Är ensam hemma hela kvällen, får se om jag fortsätter greja lite eller om det blir en bra bok istället.

Ha en bra helg!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har gått Vårruset en gång då jag var gravid och inte vågade springa. Bra jobbat av dig!:)
Städade lite i veckan då det var mycket välbehövligt här också.
Ha en skön kväll!
Kram

Suz sa...

Gjorde Vårruset för ett par år sedan i Malmö, men kommer aldrig att göra om det igen. Har aldrig träffat på så många oförskämda människor nånsin, var man inte i vägen själv så fick man skäll för att man försiktigt försökte komma förbi någon som gick med stavar och hade startat i tidiga grupper ändå! Usch! Glad att se att du hade en trevligare upplevelse:)
Dock har jag tagit mig runt Göteborgsvarvet vid två tillfällen och det är visserligen en tröttande lång tur, men idel glada tillrop och inte många som tycker man är i vägen:)
Kram Suz