fredag 4 maj 2012

London del 2

Hoppsan! Här på Blogger var det omgjort sen jag skrev sist. Ska bli spännande att se om nånting hamnar där jag vill :). Bilderna hamnade iaf i fel ordning men nu får det vara så. Jag är lite seg med att lägga in bilderna från kameran till datorn, det tar ju sån tid, not. Första bilden är Marilyn Monroe på Madame Tussauds. Det var ett av få kort därifrån som ingen i familjen var med på. Där var det väldigt mycket folk och kändes riktigt jobbigt i början, sen delades nog folk upp lite och det blev bättre. Jag hade nog förväntat mig mer än det var men det var kul att se. När vi varit där så köpte vi med oss lite lunch och åkte till hotellet , åt och slappade en stund. Sen åkte vi in till centrum och gick i affärer. Kan väl säga att hälften av familjen tyckte det var kul och andra halvan tyckte det var mindre kul ;) Dottern köpte en del kläder, medans jag inte riktigt orkade, för mycket folk och en figur jag inte är nöjd med. 


 Sista kvällen åt vi på "vår" restaurang. Vi åt där tre av fyra kvällar. Maten var bra, priserna hyfsade och barnen nöjda. Pizza till barnen och pasta till de vuxna blev det denna kväll innan vi gick till hotellet och packade. Fredag morgon lämnade vi bagaget på hotellet och åkte till Tower Bridge. Det var en bra bit att åka men vi hade ingen brådska. Vi strosade runt och satt i Hyde Park en stund. Åt på Mc Donalds innan vi hämtade bagaget och åkte tunnelbana och tåg till flygplatsen. Det kändes bra att det var dags att åka hem efter fyra intensiva dagar. Allt flöt på bra hela tiden och vi var hemma vid halv två tiden på natten. Det var en riktigt bra resa och jag kan mycket väl tänka mig att göra om den, men kanske lite kortare.

Andra bilden är på Big Ben som vi såg redan första dagen.

Nu ska jag läsa i kapp lite tidningar när mannen ser på hockey.

Ha en bra fredagskväll!

2 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Åh det låter härligt! Jag har faktiskt aldrig varit i London, det har liksom aldrig blivit av, men jag har tänkt flera gånger att jag måste ju åka dit, få se om det kan bli en weekend i sommar kanske??? Ha en riktigt bra fredagkväll! (hockey på tv´n här också) Kram Jennifer

Fröken Kråknäs på vift sa...

Vad kul att du tittade in till mig och skrev en kommentar!

Vilken härlig resa till London ni verkar ha haft. Nu var det längesedan jag var där och blir så sugen på det varje gång någon berättar om sina Londonresor.

Ha en fin vecka!
Kram Katarina