söndag 12 februari 2012

Vintersöndag

Idag har det varit en härlig vintersöndag med strålande sol och några miunsgrader. Helt perfekt enligt mig. Vår lilla stad ligger vid en vik där det oftast är is på vintern. Kommer det snö efter att isen har lagt sig så är det några vänliga själar som plogar ett spår runt viken och så är det även i år. Det bästa med isen är att det blir så ljust och oftast soligt. Man kan gå, åka skidor, skridskor, cykla, springa ja vad du vill. Vi fick barnen med oss ut på en tur med långfärdsskridskor. Varvet runt är ca 9 km och det tyckte barnen var för långt så vi åkte och en bit och vände, sen fortsatte vi år andra hållet och vände. Sammanlagt blev det nog ett varv runt men som sonen sa så känns det inte så långt om man åker i kortare sträckor. Barnen valde sen att gå hem och jag och mannen åkte ett varv själva. Det var otroligt mycket folk ute och väldigt skönt i solen.

Hemma igen blev det lite lunch innan sonen skulle iväg på tennis. Mannen körde honom och åkte till sina föräldrar en stund. Dottern pluggade som hon allt som oftast gör, 8:an är ett tufft år. Jag bet i det sura äpplet och grejade en del i pysselrummet. Det tar emot så fruktansvärt att gå dit och plocka för det är så mycket saker att ta ställning till. Men jag vet ju hur bra det kommer att bli när det blir klart så det får bli små framsteg och idag är jag nöjd med min insats. Har bestämt att det ska vara klart tills dottern fyller år 7 mars!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Du, jag känner likadant med mitt pysselrum. Jag öppnar dörren ibland, tittar in på röran och vänder. Borde kanske göra som du och sätta en deadline.
Härligt med skridskoåkning.
Kram

mitt liv som jag sa...

LÅter som att ni hade en underbar söndag! Det var en härlig dag med sol och värme. Så härligt att ha nära till vatten och kunna ut hela familjen och åka skridskor, låter jättemysigt! Lycka till med pysselrummet! Kram Jennifer