måndag 20 februari 2012

Lycka

Lycka innebär naturligtvis olika saker för oss alla. Just nu har jag en lycklig make här hemma och det av en anledning som inte skulle göra mig lycklig! Mannen har i flera år pratat om att han vill åka Vasaloppet. Han har åkt Öppet spår och vill göra det "riktiga" också men det har liksom aldrig blivit av. Förra veckan såg jag av en slump en blogg som lottade ut 10 startplatser i årets Vasalopp och allt man behövde göra var att skicka ett mail. Sagt och gjort jag var ju tvungen att ta chansen år honom, men jag berättade inget för honom. Så i fredags var det dragning och han VANN faktiskt en plats. Kan väl säga att han inte riktigt fattade vad jag pratade om när jag sa att han ska åka Vasaloppet ;) Han blev iaf väldigt glad och överraskad. Jag tycker också att det känns kul att kunna glädja någon så.
Nu gäller det bara att hitta boende och ett bra sätt att ta sig dit på, men det löser sig alltid!

Lycka för dottern är nog att få dansa, och dansar det gör hon. Tre-fyra gånger på fritiden och två gånger i skolan. I fredags hade skolan en konsert som eleverna själva hade satt ihop. Då var hon med och dansade i tre olika konstallationer med koreografier som hon varit delaktig i. Det är ju inte så ofta man får se henne dansa så det är väldigt kul de gånger det blir och nu märktes det att hon har dansat väldigt mycket det senast året och vilken utveckling det har gett. Jag hoppas att hon kommer att fortsätta med dansen länge och det tror jag nog.
Det var om lycka för mannen och dottern, mig och sonen tar vi en annan gång ;) Men en del lycka är det ju att se andras lycka!

5 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Du har så rätt så, man blir ju så lycklig av att se andra vara lyckliga! Och vad roligt att han ska åka Vasaloppet, någon gång i livet ska jag åka har jag sagt :)! Kram Och må så gott! /Jennifer

Grodmamman sa...

Häftigt att åka det riktiga Vasaloppet! Åkte mycket längdskidor när jag var yngre, men nu har jag inte åkte på väldigt länge.
Visst är det lycka att se andras lycka också!:)
Kram

Suz sa...

Ja visst är det lycka att kunna glädja andra också, speciellt nära och kära!
Har också en dotter som dansar och visst är det kul att se, både hur duktiga de är och vilken utveckling som sker. Och så stolt man är sen, de duktiga barnen!
Ha en fin vecka!
Kram Suz

♥ Pia... sa...

ÅÅå men duu vad häftigt.. ska du åka oxå eller?kul att lycka till det så för nära & kära.. kramelikramen ..syns i mörn:)Pia

Ullan sa...

Lyckans du!
Du har helt rätt.
Att göra andra lyckliga är den största lyckan.
Jag fick en stunds lycka av att
se din duktiga tjej och hennes kompisar i torsdagskväll.
Kram Ullan