torsdag 9 februari 2012

Effektiv....

har jag varit idag. Slutade jobbet 14.30. sonen följde med en kompis hem, dottern skulle på konfa och hämtas kl.18 och mannen jobbade kvällen. En hel eftermiddag alldeles själv alltså. Jag tycker om att ha tid för mig själv och behöver det för att må bra. Började med att åka långfärdsskridskor. Känner mig så nöjd när jag vågar ge mig ut på egen hand på isen. En tur på 45 minuter blev det och då var det lite vingligt i fötterna på slutet. Skönt. Hemma igen slängde jag i en tvätt, duschade, dammsög och fixade tomatsoppa innan jag hämtade dottern. Vi åt tillsammans och ibland är det faktiskt bra att inte vara hela famlijen vid matbordet. Nu pratade vi mer med varandra än vad vi brukar göra. Hon har fullt upp i skolan med läxor, prov och konsert, så vi ser inte så mycket av henne just nu.
Torkade golvet i köket och badrummet, hämtade sen sonen på basketträningen. Han har haft friluftsdag idag och åkt slalom, därefter kompis och sen träning så han var rätt trött. Hängde tvätt och plockade lite, hjälpte sonen med matte och landade vid datorn nu. Känner mig ganska trött nu men nöjd med att ha huset städat till helgen.
Jag har kommit på att det är rätt smart att städa lite extra varje vecka. På så sätt behöver jag ju inte storstäda. Förra veckan dammade jag i sovrummet, idag torkade jag golv i köket, nästa vecka gör jag nåt annat.
Ska bli skönt med helg där inte särskilt mycket är planerat.

3 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Egentid, är guld värt :)

mitt liv som jag sa...

Sådana helger kan vara fantastiska, att bara ta dagarna som de kommer. Kul med långfärdsskridskor, jag har aldrig testat det, men det ser ju så härligt ut att glida fram, ser fridfullt ut! Ha en jätteskön fredag och helg! Kram Jennifer

Grodmamman sa...

Jag måste också få egentid för att må bra. Är väl lite därför jag är så slut nu också, då det varit dåligt med sådant det sista.
Gör också så att jag tar vissa rum noggrannare ena veckan o andra rum nästa vecka. Den här veckan blev det vårt sovrum än så länge.
Härligt med en oplanerad helg! Vi har bandy, handboll o 25 års kalas på planeringen. Sedan vill jag hinna ut o springa också. Ett är säkert i alla fall, jag ska ta sovmorgon både lördag o söndag!:)
Kram