lördag 4 februari 2012

smått och gott

En ganska vanlig lördag om än kallare än vanligt -20 morse. Jag har börjat plocka och göra ordning i vårt pysselrum på vinden. Det sägs ju att rensa i röran ska ge energi och det gör det nog på sikt men när jag håller på och plocka bland en sån massa saker som det är däruppe så tar det mest energi. Jag tycker att det aldrig blir klart och blir bara på sämre humör. Därför får jag försöka bita ihop nu och få klart, för jag vet hur nöjd jag blir då.
Jag har nog alltid varit sån att jag har svårt att vara nöjd, tycker att jag borde ha hunnit eller gjort mer osv. Nöjd är jag iaf med dagens långpromenad i -15 grader. Gick i drygt en timme och det kändes som om jag kunde ha gått hur länge som helst. Vi har en stegräknartävling på jobbet så nu gäller det att ligga i :)
Lite besviken däremot på att jag inte har kunnat träna på hela veckan pga av en värkande axel. Hoppas att det ger sig snart och promenera kan jag alltid:)

3 kommentarer:

Suz sa...

Åh, sån är jag oxå ... alltid kunde man hunnit mer. Vi måste lära oss att vara nöjda!
Vad duktig du är som promenerat och trotsat kylan. Själv hjälpte jag mannen städa undan lite i förrådet så att vi fick plats med några växter som började frysa i uterummet. Se så duktiga vi varit idag!
Kram Suz
Ps. Tack för din kommentar hos mig, jag har svarat med lite info där

Grodmamman sa...

Tränar mycket på att "good is enough" här!;) Är heller aldrig nöjd utan tycker alltid att jag kunde gjort bättre.
Jag är super nöjd med att jag tog mig ut på långrundan igår trots att vi hade -15 grader.
Hade stora planer för idag, men har knappt gjort något. Känner likadant för arbetsrummet som du känner inför ditt. Måste ta en dag när jag röjer där själv och ingen annan är i vägen och försöker tala om hur jag ska göra! Har en bild framför mig på hur jag vill ha det och jag ska komma dit. Blev bara irriterad idag när maken skulle lägga sig i!:/
Kram

mitt liv som jag sa...

Oj, det var bra gjort av dig att gå så långt i den kylan, heja! Ja visst är det tråkigt när man inte kan träna som man vill utav olika omständigheter, jag hoppas att din värk ger med sig! Kram Jennifer