söndag 11 december 2011

Tredje advent.

Redan tredje advent, men ändå två veckor kvar till jul. Igår plockade och städade vi en stor del av dagen och hann med riktigt mycket. Det blev också en promenad och besök i en av stadens kyrkor för att titta på lucia.
Idag har jag varit på en utställning som en arbetskamrat har. Hon är otroligt duktig på att skapa och återbruka. Ett sånt ställe som jag kallar "må-bra-ställe". Promenad även idag i kyla och strålande sol. Lucia med brorsbarnen har vi också hunnit med.
Känner för en gångs skull att jag är nästan klar inför jul. Jag ska plocka fram tomtar, göra godis och köpa klart julklapparna. Att jag sen är en mästare på att hitta på mer saker att göra om jag hittar tid gör ju att jag aldrig blir riktigt klar. I år tror jag faktiskt att jag kan ta det lite lungare, jag måste inte ha allt perfekt, det blir det ändå aldrig. Jag ska bli bättre på att ta det lugnt, läsa en tidning, ta en promenad, gå på konserter och bara vara :)

2 kommentarer:

Ullan sa...

Tack!
Blir glad av ditt inlägg.
Tycker det är en bra idé, att njuta av livet.
Som du vet jobbar jag på det oxå.
Kram Ullan

HOUSE of MANDY sa...

Hej!

Jaa visst går tiden fort nu.. vips så är det julafton. Det gäller att försöka ta det lugnt och njuta nu innan så gott man kan.

Ha det fint.

Kram Amanda