onsdag 28 december 2011

Mellandag

Jueln är över och har varit bra. Mycket god mat, umgänge och alla nöjda med sina klappar. Nu har jag jobbat två dagar men ska nu vara ledig ända tills den 3 januari. Jag valde att dela upp ledigheten lite och det känns väldigt bra.
Ikväll har jag, mannen och sonen varit på bio och sett The Stig-Helmer story. Har sett alla tidigare filmer och den här var helt ok.

Under min ledighet ska jag skriva min uppgift på teknikkursen jag har gått under hösten. Det har varit intressant och gett mersmak men också tufft att varannan vecka åka 7 mil för kursträffar. Nu ska det bli skönt att det är klart. Dessutom är vi klara med alla renovering vilket också bidrar till att jag kan lägga tid på annat. Nu vill jag rensa och röja. Jag vill satsa på mig själv och mitt välbefinnande. Jag vill träna och lägga om kosten. Längtar efter snö så jag kan åka skidor.
Läste hos min favoritbloggare balans i livet om att göra upp en lista över sina drömmar inför kommande år. Det känns som en bra idé för mig för att veta vart jag vill med mig själv och de nära och kära.

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Känner att vi är himla lika i mycket!
Tyget är nu tillklippt och jag har börjat med att fålla långsidorna, snart är tre klara.
Jag vill också röja och rensa här hemma, men har det bara blivit några punktinsatser.
Lycka till med ditt arbete! Jag fick mitt godkänt häromdagen.
Kram

Suz sa...

Tack för dina kommentarer hos mig:)så glad att du tar dig tid!
Jag känner emellanåt att jag inte hinner lämna avtryck på alla ställen jag vill, men det får komma när det kommer. Låter som en god plan för 2012. Man är alltid sugen på nystart vid årsskiftet, gäller bara att lägga ribban på lagom nivå och få känna att man lyckas.
Önskar dig ett Gott Nytt År!
Kram Suzann