fredag 9 december 2011

Fredag.

Njuter av fredag kväll efter en intensiv vecka med jobb, teknikkurs, utvecklingssamtal och julbord med jobbet. Idag har det mestadels regnat här och det är inte det väder jag hade önskat mig. Nu vill jag ha lagom kallt och snö. Börjar faktiskt längta efter att åka längdskidor.
I går städade vi ur rummet som vi har tapetserat och lagt golv i. En del möbler har kommit på plats och det blir bra när det blir klart.
Imorgon ska huset städas med gemensamma krafter. Jag vill ha julklart snart och försöka njuta. Vi ska även hinna med ett par luciafirande under helgen, men för första gången på många år är inte något av barnen med. Kanske blir det någon julmarknad och ett par promenader om inte vädret är för jäkligt. Så ser min helg ut. Vad gör ni som tittar in här, under en helg innan jul?

4 kommentarer:

Ullan sa...

Go`kväll. Sitter framför tv:n (idolfinal) samtidigt som jag bloggar. Nu är det bara två dagar kvar på utställning. Kommer att bli tomt samtidgt får jag sätta punkt för en kul upplevelse. I morgon kväll julbord på Oscar tillsammans med B:s jobb.
Kram Ullan

Grodmamman sa...

Vi har haft barnkalas för dottern nu ikväll, men sedan är det lugnt i helgen och det ska bli sååå skönt!
Ska bara göra vad jag känner för, kanske åka fram på stan och köpa några julklappar, men framförallt ta sovmorgon imorgon.
Kram

Anonym sa...

Hejsan,
vad härligt att göra om hemma. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

ullrika sa...

Det är inte så väldans mycket julkänsla här på västkusten där det bara blåser och regnar - som vanligt. Å så har det ju blivit ytterligare en helg närmare jul. Den sista. Alla julklappar har jag inte hellre köpt. Tusan också! Det kommer bli lika stressigt som vanligt :)