torsdag 5 augusti 2010

Snart slut.

Semestern går mot sitt slut, i morgon är det sista dagen av mina fyra veckor. Jag känner nog inte att den har varit så avkopplande och energipåfyllande som jag hade hoppats på. Mannen och jag hade ju bara min första vecka tillsammans och det var i minsta laget. Nu har vi dock en vecka i september att se fram emot när vi åker till Turkiet.

I söndags åkte vi en tur till norra Värmland, bodde två nätter i en gammal sommarstuga med kallt vatten, dass och vedspis som uppvärmning. El finns iaf. Mysigt tyckte jag och mannen, inte lika mysigt tyckte barnen. På måndagen plockade vi hjortron, med mycket möda fick vi ihop ca 3 kg och det var helt godkänt. På kvällen fiskade vi en stund och både mannen och sonen fick abborrar, dottern rodde och jag satt mest och filosoferade.
På tisdagen åkte vi hem eftersom mannen skulle jobba på kvällen. På vägen åkte vi in i Torsby och den fina affären Vackre hem och interiörer. Där hittade jag äntligen små ( till storlek)bokstäver som jag har letat efter i över ett år. Det blev också en griffeltavla.

Hjortronen kokade jag sylt av. Jag och barnen har också varit hos mamma och plockat hallon som räckte till både hallon- och drottningsylt. Blåbären till drottningsylten plockade jag däremot i frysen. Nu är syltförrådet ordentligt påfyllt, det känns skönt.

Försökte mig på en joggingrunda i morse men det gick otroligt trögt och jag fick gå flera gånger. Jag var iaf igång en stund och det kan bara gå bättre nästa gång. Jag har försökt jogga ca tre gånger i veckan och det har funkat riktigt bra. Sämre har det väl gått med maten men jag tror inte att jag har gått upp nämnvärt under semestern.

Igår målade jag ena takhalvan för andra gången och i morgon har jag tänkt mig ta den andra sidan. På kvällen blir det Hamnfest med bla Amanda Jenssen och Baseballs.

2 kommentarer:

Vera sa...

Funderar på att njuta av en veckas ledighet till.
Så ni får städa och göra fint tills jag kommer. Tror att sommarjobbarna höll till på andra sidan faktiskt. Såg så ut de gånger jag åkte förbi....
Vi kanske ses imorgonkväll.
kram

Pillargontanten sa...

Ja, du börjar jobba, och jag börjar semestern :O)