lördag 21 augusti 2010

Förkylt.

Jag brukar oftast klara mig helt eller få en lindrig variant av de förkylningar som härjar runt omkring. Men den här gången slog den till ordentligt och redan efter knappa två arbetsveckor. Jag stannade faktiskt hemma och kurerade mig igår. Det hade jag nog inte gjort för nåt år sen men man blir ju klokare med åren:)
Idag känns det bättre, men jag orkar inte särskilt mycket. Det som är trist är att man kommer på allt som man vill göra när man inte orkar....

På vinden går det framåt med små steg. Min pappa och bror var här en dag och hjälpte till att göra fönstersmyg. Båda två är snickare, och det tyckte att det varnågot av det krångligaste de har gjort. Varför ska något vara enkelt??
Taket är snart klart i båda rummen MEN vi behöver mer panel och den verkar svår att få tag på nu. Det känns lite trist, för det stoppar upp även om vi har annat vi kan göra. Vi hoppas bara ATT de får hem mer panel.
Sonen undrade igår när vi tror att det är klart så han kan flytta upp. Vi funderade lite och kom fram till att höstlovet verkar realistiskt.
Ska försöka få in lite bilder snart.

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Är också snuvig och det har jag definitivt inte tid med!:) Måste ju träna!:)
Hoppas att ni får tag i mer panel.
Kram

♥ Pia... sa...

AAAtjoo..prosit:)..Stackare..inte roligt att vara sjuk... men halva jobbet var ju däckade igår så!!..man kommer väl efter snart...jag nyser lite för ofta för att det ska vara ok... lillgrabben vår är visst också jätteförkyld..så där finns en till som kan smitta mej:)...Ja nu vill vi gärna se bilder:)..
hoppas du snart är på G igen.. ha de och krya på dej..
kram Pia