söndag 8 augusti 2010

Åter till verkligheten.

Imorgon börjar jag att jobba igen efter fyra veckors semester. Nu känns det faktiskt helt ok. Jag har oftast min jobbångest näst sista söndagen. Då är det en vecka kvar och allt som man inte har gjort ska göras på de ynka dagar som återstår. Nu är det liksom ingen återvändo, inget val. Det är bara att börja. Och efter några timmar brukar det kännas som vanligt igen.

Fredag och lördag har vi varit på Hamnfest här i stan. På fredag spelade Amanda Jenssen och Baseballs. Hela familjen var där och hade en trevlig kväll.
På lördag slappade vi under dagen och sen var det dags igen. Då spelade Darin, Sven-Invgvars och The Ark. En lyckad kväll även det, mycket folk och fint väder. Vi vände cyklarna hemåt vid 1 snåret.

Idag har jag haft födelsedags kalas, med mina föräldrar, mannens föräldrar och barnens kusin. Fick ett Efva Attling halsband som jag önskat mig, pengar, bok och örhängen. Jag bjöd på paj och sallad samt halloncheesecake och kladdkaka. Mumsigt!

Nu bör jag snart gå och lägga mig för i morgon ringer klockan 5.10. Hur ska jag komma upp då tro?

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hihi..ja de var kort och koncist det...Japp ..jag kan väl tänka på er lite då..om du vill..ha de gött..

Geta sa...

Pia; Jag är, precis som du, lite för snabb på tangenterna ibland.

Pillargontanten sa...

Ha det bra, första arbetsdagen, själv startar jag mina fyra veckor idag, svamp iskogen, höst mys och härliga båtturer, väntar mig, hoppas jag :O)

Grodmamman sa...

Hoppas att du får en bra dag på jobbet!
Kram