lördag 31 juli 2010

En vecka kvar.

Tre veckor av min semester har gått och det är en vecka kvar. Jag tycker nog att jag hittills haft en bra semester, ändå känner jag lite grann nu när det är en vecka kvar att det är mycket som jag skulle vilja göra. Veckan som gått har jag och barnen mestadels varit på Gammelvala, ett arrangemang i trakten som går av stapeln sista veckan i juli varje år. Barnen tycker det är jättekul att jobba där och ägnar sig mest åt försäljning av korv och ost. Jag säljer korv och bakar tunnbröd. Jag skrev ett inlägg förra året med bilder men jag vet inte hur man länkar.

Under veckan som kommer har jag tänkt hinna måla klart taket i ena rummet på vinden, plocka hallon och förhoppningsvis hjortron, koka lite sylt, och bara vara. Vi får väl se vad det blir.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hejsan..ja du denna semestern den ruser iväg fort.. möe har en gjort..möe vill få gjort..men de som itte blir gjort dä får vänte:).. GAmmelvala han jag inte te tyvärr.. Jag får vise dej hur en länker nön gång.. ha de gött vi syns om några veckor..kram...Pia

Grodmamman sa...

Och jag börjar på måndag...
Kram