onsdag 21 juli 2010

Semester.

Nu är jag i mitten på min andra semestervecka. Mannen började jobba i måndags, så vi hade bara en vecka tillsammans. Förra veckan åkte vi till västkusten några dagar. Mannens svåger har en stuga utanför Hunnebostrand och där tältade vi i trädgården. Det var camping som passade mej. Vi lagade mat inne, såg på tv och kunde förvara kläderna inne, och så sov vi i tältet. Första natten sov jag och sonen inne efter ett hejdundrande åskväder. Vädret var varierat med sol ibland och regn ibland. Vi besökte Havets hus i Lysekil en regnig dag, några affärer hanns också med. Vi badade och solade, åkte båt, åt och drack gott och umgicks med mannens syster och svåger. Kort sagt hade vi fyra härliga dagar.

Den här veckan har hittils inte erbjudit så mycket sol och badväder. Jag och barnen har mest skrotat omkring härhemma. Jag har städat lite, läst lite, gjort lite ditt och datt. Faktiskt har jag varit riktigt duktig med att motionera. Jogging eller promenad varje dag hittils den här veckan. Däremot har det kompenserats med kalas i söndags, igår och idag.

Imorgon åker barnen och jag till Karlstad och kollar in RixFM festivalen, hoppas det blir kul. Kan hända blir det shopping oxå, skulle behöva lite mer träningskläder.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hejsan hejsan...ja jag skrotar runt här hemma jag med denna veckan..ränner rönt mej själv ibland..bara för att jag ska göra ALLT på en gång:)..en och annan tur ut i vidavärlden blir det förstås.. igår var vi en sväng inåt Norge...I morn ska jag passa lillskrutten Alex ett par timmar....freda ska här städas..och lördag tror jag ska åka te Patrik och hjälpa honom att måla på huset..söndag blir det ikea..med dotter och mor..och ..näää nu örker du inte mer va:)..hoppas du får en toppen semester...och får hämta krafter .. kram..Pia

Pillargontanten sa...

Det låter som en alldeles utomordentligt trevlig semester på kusten :O)
Kul att ha dig tillbaka också :O)

Grodmamman sa...

Härligt att komma iväg ett tag!
Vi har varit hemma hela semestern, grejat här hemma och bara slappat. En hel del bad har det också blivit.
Som tur är så har jag inte sett en enda orm i vår slinga i skogen och det är jag väldigt glad för!:)
Kram