onsdag 21 oktober 2009

Ingen vanlig dag.

På förmiddagen idag var det dags för den årliga fotograferingen på mitt jobb. Fyra avdelningar ska ta gruppbilder och enskilda plus syskonbilder. Detta är lika spännande varje år. måste säja att vi har en helt otrolig fotograf,de allra flesta bilder blir bra. Idag kom de två fotografer och det var snart avklarat. Skönt.

På eftermiddagen var jag och mannen på begravning. En släkting som hastigt ryckts bort alldeles för tidigt i, 40 års åldern. Vår relation var inte så nära, men förr umgicks vi mycket med hans sambo som är en släkting på andra hållet. Kyrkan var fullsatt och det var en fin begravning. Mycket tankar och känslor dröjer sej naturligtvis kvar efter en sån dag. Många tankar går ju till sambon, barn och föräldrar som finns kvar och ska försöka leva vidare.

Det känns som att jag gör tvära kast i mina inlägg, ena dagen bantning (ytligt) och nästa dag begravning och djupa funderingar. Men allt handlar egentligen om att må bra. När någon nära plötsligt rycks bort utan synbar anledning blir ju funderingarna intensivare. Jag vill må bra och vara nöj med mitt liv. Det gör jag inte när kläderna är trånga och kondisen dålig. Så nu fick jag en spark i baken och orkar göra nåt åt det, och då mår jag bra!
Nu ska jag bara vara resten av kvällen.

Ta hand om er!

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Oj då ..har jag missat en inlägg:)!!..hm..förstår inte det..
Tvära kast ja..precis vad jag gör oxå..men livet är ju så här..tvära kast..eller hur..ena stunden lycka andra kanske en smula sorgsenhet..

Och jag målar jag..ifall du undrar..faktiskt så undrar jag över vard i hela friden jag startat med??..Men får allt ro iland detta nu..så huset blir någerlunda ordningsamt igen..för det är det då raktes inte nu..huu....NU sk ajg måla lite till..blev avbruten förut..kom några små gäster:)..och då kan man inte måla..skulle kanske få hjälp med det och de vill jag inte..förstå det du:)..vill hålla tidsplanen tänkte jag och om jag ska ha fixat detta tills i morn kväll.ja då får man måla på lördagskvällen med..fast det är hockey på tvn så det kvittar för min del med tvtittning..ha en skön helg..sysn på måndag..kram..pia

Grodmamman sa...

Har också missat inlägg.
Lycka till med Stôlleprovet!
Livet har verkligen tvära kast och man får ta vara på de lyckliga stunderna.
Kram

♥ Pia... sa...

Näj inte rutorna..men runt om dom..förstår du väl:)