söndag 18 oktober 2009

En helg i min smak.

Helgen går mot sitt slut, i morgon väntar en ny vardag.
Jag är mer än nöjd med min helg.
Började dagen i går med att ligga och läsa en bra stund, det är ju inga barn som väcker en på morgonen längre :-) Mannen jobbade och barnen kom upp så småningom. Sonen var hemma från skolan med förkylning i fredags, men var betydligt piggare i går. Dottern gjorde sin hemkunskapsläxa som denna månad är att tvätta.
Jag plockade undan i trädgården och sen blev det en kort promenad innan lunch. Var också in och kollade Erikshjälpens nya affär. Det fanns hur mycket saker som helst, men inget jag behövde.
Plockade sen lite i vårt sk datarum där allsköns bråte hamnat. Lite bättre blev det iaf.
Läste en del i mina inredningstidningar som jag ligger efter med. Sen blev det god mat och därefter TV.
Idag har jag äntligen tvättat klädseln till vår fåtölj, det var inte en dag för tidigt.
Dottern tog reda på tvätten från i går och undrade om det fanns nåt mer att tvätta för hon hade tråkigt!! Jag hittade snabbt mera tvätt :-)
Det blev en längre promenad med grannen. Jag har skickat iväg beställningen på barnens jultidningar, strukit, läst och bara varit. Mannen jobbar kvällen idag och innan dess var han uppe på vinden och isolerade. Vi ser inte så mycket av varandra just nu men vi försöker ta vara på det som är.
Sonen var idag helt återställd och kunde vara med kompisar. Även dottern har varit med kompis. De var ute i skogen och tog julkort :-)
Kom just nu att tänka på att jag oftast skriver på helgen och om vad som blivit gjort. Nu har jag gjort det jag har velat, inga tvång alls och känner mej väldigt nöjd.

1 kommentar:

Lilly sa...

Hej hej!låter som du har haft en bra helg! Kul att du skriver om mig;) Till alla er andra som följer den här bloggen kolla gjärna in min!:)(dotterns)www.sisters-lilly.blogspot.com
skulle vara kul att få lite komentarer!