lördag 21 januari 2012

Snö

Vinden viner och det snöar för fullt utanför fönstret. Det känns bra att kura i soffan under en filt. Idag tog hela familjen premiärturen på långfärdsskridskor. Jag har väldig respekt för isen och tycker det är lite obehagligt första gången, men bara jag kommer ut så tycker jag att det är så härligt. Barnen tycker också att det är ganska roligt till skillnad mot att åka längdskidor. Jag kan hålla med dem om att det går mycket lättare. Det hade börjat snöa och blåsa lite när vi var ute så det var inte det perfekta utgångsläget men ingen klagade trots motvind på vägen tillbaka. Tyvärr har det nog snöat såpass mycket att det inte går att åka i morgon.
Vi har också varit på resebyrån och preliminärbokat en resa i vår. Vi hoppas på att få ledigt och kunna åka. Mer om det när det är klart.
Tränat har jag gjort och den här veckan har jag även haft hyfsad koll på maten. Inga kakor och inget godis under veckan och ytterst lite igår och idag. Det känns bra och sötsuget är till stor del borta. Återigen märker jag hur stor roll tankens kraft har. Nu har jag bestämt mig och i tanken finns inte med att jag ska äta sötsaker. Mer förändringar ska nog till för att ge bra resultat men det är en början och jag hoppas att det visar sig på vågen på måndag. Det vore skönt att få en kickstart.
Jag är dålig på att våga prova nya saker bla vad gäller träning. Nu ska jag försöka mig på sånt jag inte har gjort förrut. Idag fick jag instruktioner i spinning och tänker testa ett pass nästa lördag. Sen är det ju det här med att ha tålamod. Jag vill se förändring direkt. Har jag tränat och ätit bra en vecka så borde det ju synas eller hur ;) . Nej jaf vet att det tar tid. Jag har ju inte hamnat där jag är idag över en natt. Nu vill jag skapa nya och bättre vanor och inte bara snabb-banta. Jag vill att det ska bli varaktigt.

2 kommentarer:

Suz sa...

Duktig du är! Du kommer greja det!
Låter mysigt med skridskotur, men är också skeptisk mot isen. Ibland fryser vår sjö också till, men vi befinner oss i Skåne så det är ju tyvärr inte så ofta. Det har kommit snö i natt, men nu är det plusgrader och slask.
Ha en härlig söndag!
Kram Suz

Grodmamman sa...

Klart att det kommer att ta tid, men det är ju alltid kul om man ser resultat direkt. Jag är likadan!:)
Det är kul med nya kläder, men jag förstår hur du tänker.
Kram