onsdag 11 januari 2012

Nu är vi igång.

Tre dagar in i första riktiga arbetsveckan och idag har barnen börjat skolan. Det känns rätt skönt att få lite rutiner igen.
Jag har tränat två pass den här veckan, har jordens träningsvärk och är mycket nöjd med mig själv. Att komma igång och röra på sig är inte så svårt tycker jag, men däremot är det väldigt svårt att ändra på ätandet.
Känner att jag sitter fast på flera plan just nu. Har lite lösryckta tankar och funderingar men får ingen helhet. Har en del saker som jag vill men hittar inte energin.
Det är så lätt att fastna i en roll som man har varit men som inte känns bekväm längre. Att ta sig vidare kräver en hel del arbete och det kan vara svårt att veta var man ska börja. Kanske är det så att jag just nu vill för mycket med för mycket. Jag måste nog börja med att bena isär och bestämma mig för vad jag ska göra först.
Har läst på flera bloggar om att skriva ner vad man har för mål inför året som kommer. Jag har skrivit här om att ändra kost och motion samt att rensa i hemmet. De målen har jag men har inte skrivit ner dem och hur jag ska kunna uppfylla dem. Även det kan få bli ett mål för mig i år; att bli bättre på att formulera mina tankar i både skrift och tal. För att komma dit behövs träning och det kan jag ju få en del här på bloggen, men jag vill även skriva för mig själv för att kunna skriva fritt.
Så där ja, nu är det lite mer ordning och reda i skallen igen. Tror vi ska kasta ut granen som snart tappar alla barr och så får det bli lite namnsdagsfika för mannen.

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Sitter här med ett igenkännande leende på läpparna!:) Känner precis som du, vill vidare, men vet inte vart jag ska börja.
Träningen har jag så smått kommit igång med igen efter förkylningen, men maten kunde jag göra bättre med.
Snacka om att mycket i våra liv är lika! Kanske därför jag känner mig så hemma här!:)
Kram

Suz sa...

Man vill ju så mycket nästan hela tiden - svår konst att lära sig prioritera och hålla sig till det man bestämt sig för ;)
Hoppas du hittar rätt och får ett gott 2012!
Kram Suz