torsdag 5 januari 2012

Nu ska jag börja..

träna! Ibland slumpar sig saker så det bara blir så. Hade inte tänkt att börja träna på Hälsokompaniet igen just nu, men av olika anledningar blev det så nu och det ska bli himla kul!! Har varit där och skrivit in mig idag och börjar träna nästa vecka. Känner mig väldigt motiverad att komma igång nu.
Helgerna börjar gå mot sitt slut. Jag har varit ledig idag och kvar är tre lediga dagar. Någon av dagarna ska vi ta en tur till IKEA för att köpa en bokhylla och en byrå. Jag vet att jag har lovat att rensa men en bokhylla ska bytas ut och byrån behövs till förvaring på vindens allrum.
Jag har faktiskt börjat rensa om än i liten skala. Ett köksskåp och två lådor samt plånboken har fått sig en genomgång hittills i år. Nu vet jag vad som finns i skåp och lådor och det är rent och fräscht. Jag känner mig så nöjd när jag har gjort sånt och kan tänka på vad fint det är eller gå och titta på stället bara för att njuta av det :)
Njuter nu av en stund vid datorn och alla trevliga bloggar när mannen jobbar och barnen spelar wii med kompisar. Ikväll blir det Fredriksdalsteatern på TV.

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag har bestämt att min förkylning är borta till helgen nu, så att jag ska kunna börja jogga igen.
Här rensas det också lite i taget. Idag har maken fått gå igenom alla sina "el-bra-att-ha-grejor". Jag hade köpt nya lådor med lock, men den ena behövde vi inte använda efter rensningen!:)
Kram

Suz sa...

Träna ja, nu finns det snart inga fler ursäkter;) och med en startplats i Göteborgsvarvet i maj så måste jag komma igång igen!
Rensa är härlig, men man måste verkligen vara på rätt humör.
Tittade också på Fredriksdalsteatern ikväll, vad tyckte du? Jag gillade alla de gamla låtarna och det var lite annorlunda stuk i år, inte så många dörrsmällar som vanligt.
Ha det gott och tack för dina fina kommentarer hos lilla mig:)
Kram Suz

Drullputta sa...

Äntligen kan jag kommentera! Det har varit någon vajsing....
Ja, kursen verkade super spännande men det ser mörkt ut för min del.. 16 platser och nionde reserv... Men men, det går nya tåg! Härligt att börja träna, bara motivationen finns så brukar allt gå väldans bra!
Kram Sara

ullrika sa...

Jag säger det igen, du är så jäklans duktig på att både träna och rensa och fixa hemma! Hejja dig!