tisdag 24 januari 2012

Ekonomikoll

Jag är en sån person som tycker om att ha koll. Ändå kan jag inte säga att jag har så bra ordning på saker och ting som jag skulle vilja. Ikväll har vi i alla fall gjort en gemensam insats och sett över ekonomin. Vi för över pengar till ett servicekonto varje månad för att få en jämn fördelning på utgifterna. Nu har vi tittat över så att summorna stämmer överens med verkligheten och fixat så att allt ska vara rätt. Det känns väldigt bra att veta att det alltid finns pengar till de återkommande räkningarna och ingen månad blir så värst mycket tyngre än någon annan. Jag la också in månadens räkningar för betalning. Känner mig alltid lika nöjd när det är gjort, att det är fixat för en månad till.
Det var dagens rensning!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Jag vill också ha koll, men jag får lov att erkänna att jag inte har full koll över hushållets alla utgifter. Jag vet dock vart jag kan få reda på det.
För mig är det viktigt att veta för jag vill inte hamna i den fällan att bara maken har koll. Det kan ju faktiskt hända saker som gör att jag måste ha koll och då vill jag inte stå där som ett fån.
Jag får inte lön förrän på fredag, så då blir det till att betala räkningar.
Kram