onsdag 18 januari 2012

Behaglig känsla

Jag har tränat. Och mår alldeles förträffligt. När jag bestämde mig för att börja träna igen efter några års uppehåll så bestämde jag också att jag går på de pass jag kan. När det passar mig att träna så går jag på det pass som är helt enkelt. Nåja några undantag finns. Det innebar att det idag blev Body balance som är en blandning av pilates och yoga. Ett ganska "lugnt" pass alltså. Jag var inte särskilt sugen på just det men motiverad att träna. Instruktören började med att tala om att passet gjorde henne varm i kroppen och fyllde henne med energi och glädje. Det var ett behagligt pass, en del var svårt men jag hängde med hyfsat. Nu efteråt mår jag verkligen bra. Känner mig lugn, varm och glad. Skönt när man inte förväntar sig någonting och det bara blir såå bra. Känns som att jag kommer att sova gott i natt :)

Det kändes också ganska behagligt i går efter att vi hade haft vår sista träff på teknikkursen. Vi hade muntlig redovisning på projektarbetet som redan var godkänt. Det är absolut något av det värsta jag vet att stå och prata inför folk. Kan inte säga att jag är speciellt nöjd med min insats men nu är det gjort och kursen är klar. Den har kanske inte gett riktigt vad jag hade hoppats men ändå en kick.
Nu en kopp te och sen läggdags i morgon är det en tidig dag igen.

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det är väl det man får ha med i tanken när träningen känns seg eller jobbig, att det är så himla skönt efteråt! Jag passade på att springa när dottern var på handbollsträning idag. Var segt, men det blev 11 km till slut och det är det längsta jag sprungit sedan min förkylning, så jag är nöjd.
Kram

Suz sa...

Skönt att komma igång, du är duktig! Speciellt när du gör ett pass fastän du inte var riktigt sugen på det:) Ha en trevlig helg! Kram Suz

ullrika sa...

Det är en vanesak det där att prata inför folk. Sen är det olika olika dar tycker jag. Jag kan bli sjukt nervös att hålla ett enkelt "föredrag" för jobbkompisarna, och utan problem snacka inför femti pers på ett möte. Men som sagt, en vanesak. Och övningssak.

Å så måste jag ju hålla med om att du är grymt duktig som kommit igång med träningen! Det första steget är ju det tuffaste - sen är det salongsgolv resten :)