onsdag 3 mars 2010

Liite vårkänslor.

Det har varit riktigt kallt på morgonen några dagar, men sen har det blivit helt underbara dagar. Solen skiner, snön smälter och fåglarna kvittrar. Jag tycker vi har haft en mycket bra vinter med snö, men nu känns det helt ok att det börjar bli vår.

Barnen har sportlov denna veckan. Mannen har varit ledig mån-ons. På måndag snöade det rejält så det blev en rätt så lugn dag. I går var sonen till Leklandet i Karlstad och dottern åkte slalom med en kompis. Idag har de åkt slalom alla tre med kompisar. Det känns lite tråkigt att inte vara ledig med dem, men det gäller att hushålla med semesterdagarna. Ser fram emot nästa år då jag får 6 semesterdagar till :)

Ikväll har barnen åkt till mormor och morfar för att vara där till fredag eftermiddag. Där stortrivs de båda två och har det bra.

Jag har under några kvällar virkat OS-mössor till barnen. Det blev lite egen design på dem, men jag tror att de fick godkänt. Jag är ju hopplöst dålig på att ladda kamerabatteriet, men det kanske kommer bilder så småningom.

I morgon blir det en skidtur med mannen efter jobbet.

3 kommentarer:

Hemma hos Razzel sa...

Jag har också försökt mig på en OS-mössa. Den blev inte riktigt som orginalet men fick i alla fall godkänt ; )

Grodmamman sa...

Jag fick de extra semesterdagarna i år!;)
Det är verkligen underbart väder just nu, får gärna fortsätta så ett tag till!
Kram

♥ Pia... sa...

Men hallo..missar ju allt numera:).. kamerabatteriet oladdat..ta med till jobbbet så tar vi bilder på mössorna och dej vettja:).. sitter just nu och väntar på att kyckling och grönsakspajen ska bli klar..är hungrig.....sen får det bli nåt liitet gottigt till efterrätt..men vad??..en miniglass kanske vad tror du om det...ha en skön helg..kram..Pia