lördag 13 mars 2010

Pigg igen.

Så här ser det ut på vår baksida. Ligger i stort sett i söderläge, men med mycket skog så solen orkar inte komma fram nu när det står så lågt. Det lår nog dröja ett bra tag innan allsnö är borta här. Badmintonracketerna har barnen haft när de lekt, fråga mig inte vad :)



Nu är jag pigg igen och har jobbat torsdag och fredag. Njuter för fullt av att våren är på väg, men hoppas på att det ändå går att åka skidor ett tag till. Har faktiskt kommit igång riktigt bra med att röra på mig. Vi har en notionsutmaning på jobbet där man får göra ett kryss varje dag man har rört på sig 30 minuter. Det är en liten motivation. Börjar så sakteliga även hitta motivation för att göra något åt mitt ätande.


Rensa i röran har inte blivit av på ett par veckor, men igår och i dag har jag rensat i två köksskåp , en kökslåda och sonens garderob. Det blev en del skräp mer loppissaker och en kasse med kläder till kusinerna. Lyckades faktiskt få sonen att prova allt som vi var tveksamma om det passade.


Maken jobbar en delad tur så han var hemma en stund mitt på dagen. Vi hann ta en promenad och äta middag tillsammans.

Nu blir det melodifestival och en liiten godisskål.

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej..bra du säger till..inte ser jag att det är svårt att läsa:)..men är det för liten text kanske??..ja motionerandet det går tycker jag och maten ..även godiset :)..ikväll blir det popcorn..ha de gött

Grodmamman sa...

Vi ska också ha en sådan motionsutmaning på jobbet här framöver. Brukar vara en knuff att sätta igång igen!:)
Härligt att rensa så mycket också.
Visst har du rätt, energitjuvarna finns på mitt jobb och den värsta på min avdelning. Känns inte jätte kul att gå till jobbet varje dag direkt. Särskilt inte när hon inte fattar vad man säger och inte ser sin egen del i att allt inte flyter. Ja, ja, jag ska väl överleva detta också, men jobbigt är det.
Kram

Grodmamman sa...

Du, jag har inte gillat att jogga tidigare jag heller. Började för några år sedan för att hjälpa till med min viktminskning och efter ett tag så började jag längta efter det. Nu kan jag tycka att det är jätte härligt att jogga och rensa hjärnan. Vill inte ha musik i öronen utan vill bara njuta av naturen.
Kram

♥ Pia... sa...

Haha...rolig du är:)...*fniss*...:)