söndag 25 januari 2015

Äntligen skidor

Äntligen har vi fått snö! Jag ska ju åka tjejvasan och hade så smått börjat ge upp hoppet om att få några mil i benen innan dess.
Åker på mina gamla skidor men nu ska jag köpa nya :)
Igår tänkte jag åka på golfbanan. Mannen, som sköter vallningen i huset, var bortrest under helgen. Alltså fick jag valla själv. Kan ju säga att det gick inte alls. Hur mycket snö som helst fastnade under mina skidor! Tog mig runt ett varv ca 3,7 km sen gav jag upp.
Hade börjat dagen med en tur på stan och hade sen tänkt städa och göra en massa saker. Hämtade dottern och det blev bara vi två hela kvällen. Det blev inte alls som jag hade tänkt men bra ändå. Spenderade hela kvällen i soffan och tittade på film. Först såg vi Frost, som tjejerna på jobbet pratar  om dagligen. Den var riktigt bra tycker jag. Sen såg vi Valentin's Day.  Insåg att jag sett den förut men det är ju en bra tjejfilm.
Vaknade idag och startade med att ta det lugnt med frukost till nyhetsmorgon. Sen satte jag far att plocka och greja, bytte gardiner och kuddar och fick bort det sista av julen.
Sen var det dags för ett nytt försök i skidspåret. SMHI hade lovat strålande sol idag men den ville inte visa sig. Det var däremot alldeles nykörda spår och vallningen funkade idag. Det var mycket folk men ändå finns känslan att vara ensam ute och det är bara så skönt. Med tanke på att de lovat regn i morgon så var det bara att passa på att åka. Lyckades få ihop drygt 18 km och då var det inte så skönt på slutet. Känner mig nöjd att jag kunde åka så pass långt men det är ändå en bit kvar till 30 km... Rygg, axlar och två tår känner jag av nu, men längtar till nästa pass hoppas att inte all snö regnar bort.
Hemma igen fortsatte jag att städa och känner mig nu riktigt nöjd med helgen. Nu laddar vi för en ny vecka .

5 kommentarer:

Hemma på Ekbacken sa...

Vad mysigt med längdskidor. Jag kan sakna det så, kanske jag skulle inventera vad jag har.
Mvh
Linda

Lotta sa...

Jag blir jättesugen på längdskidor när jag läser! Ska bli kul att läsa hur tjejvasan går sen. Kram!

Andreas Åkesson sa...

Gött med att komma ut och köra!

Grodmamman sa...

Blir så avundsjuk på er som har snö och kan åka längdskidor! Här regnade det lilla vi fått bort igår. Har åkt knappa två mil sammanlagt och jag ska ju också åka tjejvasan...
Tur att vi ska upp till Björnrike på sportlovet.
Det har verkligen varit en lång väg för mig att komma dit jag är idag med träningen, men jag är så glad för att jag kom dit. Idag blir det ett pass på gymmet efter jobbet.
Kram

Livskraft sa...

Så roligt att åka tjejvasan.
Lycka till.
Kram