torsdag 12 december 2013

Nya tag

Den där flytten tog mer tid och energi än vi hade kunnat tänka oss och det var nog tur att vi inte visste innan. När jag tänker efter så har ett antal timmar ägnats åt detta projekt varje helg ända sen semestern och fram till i slutet på november. Nu har svärmor flyttat iaf och kommit hyfsat tillrätta. Vi har hunnit i kapp en del här hemma också. Vi har fått med en del saker från svärmor som har blivit stående lite varstans. Nu har jag plockat och plockat, en del har kommit på rätt plats och en del har jag bara ställt undan och får ta senare.
I helgen städade vi sovrummet ordentligt. Tvättade överdrag och vände madrasser, dammade och skurade. Idag har två rum och hallen blivit färdigstädade. Det är så skönt att få ordentligt städat och undanplockat. Jag längtar efter att få komma i gång och rensa mer men det får bli efter jul.
Känner ingen julstress än utan tycker att jag hinner med ganska bra. Har blivit bättre på att njuta av det som finns omkring och ta vara på dagen. Vi har bakat pepparkakor, lussebullar och saffransskorpor. Till helgen tänkte jag plocka fram tomtarna, men jag tror inte de blir så många i år är inte riktigt sugen på tomtar.
I morgon är det lucia på jobbet och jag kan väl säga att dagens "genrep" inte gick så värst bra. På nåt sätt brukar det ändå bli rätt bra när det väl gäller. Lussetåget på förskolan har sin charm trots allt.
Nu ska jag förbereda morgondagen och tittat på inspelade Ernst.

3 kommentarer:

Livskraft sa...

Visst är det mysigt med lussetåg, ska titta på mina små nissar på förskolan i morgon 2 och 4 år så det kan bli spännande.
Jag tränar så pass mycket så jag kan äta det jag vill och så har jag en förkärlek för choklad och godsaker.

Livskraft sa...

Absolut =)
Kram

mitt liv som jag sa...

Skönt att inte känna julstress :).
Jag önskar dig en riktigt God Jul! Kram Jennifer