söndag 18 augusti 2013

Söndag igen

Första arbetsveckan är gjord och det är trots allt skönt att få lite rutiner igen. Jag blir mer effektiv när jag har mindre tid att röra mig med, så jag tror att jag har fått mer gjort denna veckan än under hela semestern. Det jag är mest nöjd med är att jag har fått till träningen. Tre löppass, ett corepass och ett styrkepass och det under första jobbveckan. Nu gäller det bara att hänga i fortsättningsvis. Sen är det ju det här med maten också, sommaren har satt sina spår. Har läst både på bloggar och i tidningar om 5:2 dieten men jag är lite skeptisk. Har en kollega som funderade på att börja, ska bli intressant att se vad hon tycker.

Igår var det triathlontävling här i stan. En hel del "vanliga" motionärer var med och jag blir såå imponerad av deras insats. Simma 400 m, cykla 20 km och springa 5 km inget jag skulle ge mig in på. Men det ger mig motivation till att träna iaf.

Idag har vi varit och grejat hos svärmor i hennes hus. Svärfar är på ett äldreboende och nu har svärmor köpt en lägenhet då det blir för jobbigt att bo kvar i huset. Men inför en försäljning så är det en hel del som behöver göras och hon orkar inte göra mycket själv. Så framöver kommer det att bli ett antal timmar där. Det är ju självklart att vi ska hjälpa till att greja men det blir inte mycket tid kvar att greja hemma, det blir till att plocka fram effektiviteten igen.
Nu försöker jag mota bort söndagsångesten som kommer varje söndagskväll pga att jag  varje måndagsmorgon öppnar vår förskola och börjar 6.30. Sen när det är måndagsmorgon så går det bra och det är ju inte fel att sluta tidigt heller.

Inga kommentarer: