söndag 11 augusti 2013

Bulgarien

Sista semesterdagen är här och det känns helt ok faktiskt. Jag tycker att jag har varit ledig länge och hunnit med en hel del.
Sista veckan har vi tillbringat i Bulgarien närmare bestämt i Nessebar. Det var första gången vi var där och vi är väldigt nöjda. Strålande sol och ett härligt hav.

 Vi har allihop badat mycket, men barnen mest. De har verkligen haft roligt tillsammans under den här veckan och det är så skönt att se.
 Lite promenader och titta oss omkring har det också blivit. Här är det en gammal bil täckt med växter.

 En dag åkte vi båt till den gamla delen av staden och där fanns verkligen gamla hus bla annat det här.

Hotellet där vi bodde. Vi hade två dubbelrum med dörr emellan och det var bra att kunna dela på sig lite ibland nu när barnen är såpass stora. För första gången hade vi all inclusive, så vi har ätit och druckit lite mer än vad som var nödvändigt. Restaurangen kändes som en stor skolmatsal med hög ljudvolym och mycket slammer. Det var bättre att sitta ute, om man fick en plats i skuggan förstås. En mycket bra vecka och en bra avslutning på semestern. Vi kom hem vid 2.30 i natt så idag har det inte blivit så mycket gjort här. Har känt mig nästan lite dagen efter. Plockat undan det mesta har vi gjort och så tänkte jag träna men nöjde mig med en promenad. Nu väntar jag på Varg Veum som får avsluta semestern. Imorgon börjar allvaret igen, men mannen och sonen har en vecka och dottern har två veckor ledigt kvar så än är det inte riktigt slut.

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har aldrig varit i Bulgarien, men det låter som ett bra resmål!:)
Jag har ju jobbat en vecka redan, men idag började även maken. Barnen börjar skolan igen nästa måndag och det ska bli rätt skönt att få in rutiner igen.
Kram

Suz sa...

Låter som en härlig avslutning på semestern:)
Här har jag också börjat jobba idag, men det var inte sååå farligt! Känns verkligen som om man varit ordentligt ledig och kunnat koppla av när lösenord och vissa rutiner inte känns bekanta längre;)

Ha en fin vecka!
Kram
Suz

Fru Martinsson sa...

Vilka spännande kort!
Tack för titten hos mig och vad roligt att du gillar våra produkter! Marknaden kommer vara vid i2 Norra fältet, kanske säger mer dig än mig.... :)
Är du där får du gärna komma fram och säga hej! jag tror att jag kommer vara den enda återförsäljaren men man vet aldrig!

mitt liv som jag sa...

Men så härligt att få avsluta semestern med en utlandsresa! Jag har inte varit i Bulgarien, det såg fint ut. Skönt med all inclusive, även om det blir lite för mycket av det goda, men är det semester så är det :).

Hoppas att det har känts bra att börja jobba igen och ha en fin helg! Kram Jennifer

Bara Sara sa...

Bulgarien har jag bara hört bra om men ännu inte varit där för egen del! Härligt semesteravslut!

ullrika sa...

De måste ha "fräschat" till Bulgarien för jag har hört rätt mycket läskigt om turistorterna där - av folk som var där för flera år sen! Men stränderna ska ju vara jättefina och prisnivån är väl lämplig :) fast den här gången hade ni lyxat till det med ål änklos - smart när man reser med barn tycker jag!

Välkomna hem och önskar en härlig vardag och höst nu!

Ida sa...

Lät härligt!!