tisdag 2 februari 2010

Lyckas äntligen få in en bild här på bloggen. Det är finfina muggar som jag köpte i helgen. De är faktiskt finare än vad bilden visar tycker jag. Två i varje färg blev det. De är också mycket sköna att dricka ur.





Helgen gick för övrigt i rasande fart. Mannen jobbade både lördag och söndag. Barnen och jag var en liten sväng på stan på lördagen, sen blev det en liten skridskotur. Det är verkligen kul att åka långfärdsskridskor och det bästa är att även barnen gillar det.
Dottern och jag tog en tur på söndag också tillsammans med grannarna. Lite plockat och bakat blev det också ,men helgen gick som sagt fortate än vad jag hade tänkt.

I går hade vi månadens planeringsdag på jobbet. Det är skönt att hela arbetslaget får sitta ner och planera och reflektera i lugn och ro. Jag håller nu på med min andra inskolning efter jul och även denna fungerar riktigt bra. Känslan när man får ett barn att tryggt somna i famnen är ganska skön :)

Efter jobbet i går var jag full av energi och fick lite småsaker gjorda. Sen gick jag och tränade Bodypump. Kom på när jag åkte därifrån att jag hade ju lite ont i halsen. Så idag har jag rejäl träningsvärk och är ganska förkyld, men vad gör väl det ....

Har ändock bra med energi och vilja att få gjort saker som inte blivit av, och vad bra man mår när sånt blir gjort.

Nu väntar sängen för i morgon ringer klockan 5.15.

3 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Gött, att det är bra med er!
Mys med inskolning, det kan jag sakna sen dagisjobbet:O)

Ullan sa...

Håller med dej. De var fina. Jag ser fram emot att få provdricka dem med dina go´a kaker. fast det får väl bli efter den 31:a maj :))
Ullan

♥ Pia... sa...

Haj haj du..ja deee var fina ..särskilt den vita:)..Vet du ..jag tycker vi ALDRG pratar nu för tiden..hur det kan bli..ser dej knappt alls på jobbet..men det vlir väl ändrig snart..om nån ska ner eller upp.)...ha de..KANSKE vi syns i morn..kram..Pia