söndag 7 februari 2010

Piggare.

Förkylningen har tack och lov nästan försvunnit. Igår blev det iaf en lugn dag för att återhämta lite krafter. Mannen åkte skidor och barnen var hos mormor och morfar och lekte med småkusinerna. Jag läste lite, tog en liten, liten promenad och plockade lite här hemma.

Jag bakade för andra gången surdegsbröd. Första gången gick det inget vidare, men nu blev det riktigt bra. Men jag tror inte att det kommer att bli bakat speciellt mycket för det är rätt så omständigt. Började röra ihop degen på fredag kväll, fortsatte sen på lördag morgon. Degen jäser 2-3 timmar, bröden 1-2 timmar och sen 1 timme i ugnen. Det är iaf kul att ha provat.




Idag var jag så pass pigg att vi kunde åka skridskor hela familjen. Det var skönt att komma ut i det fina vädret vi har haft här idag. Vi åkte en bit, stannade sen och grillade korv och åkte sen hem. Det har varit en skön slapparhelg.

I morgon ska jag och dotternn på samtal på den friskola hon har sökt till inför högstadiet. Det ska bli spännande.

Ha en skön söndagskväll!

4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Lycka till på samtalet :O)
Och skönt att du är piggare!

Grodmamman sa...

Du, hittar du det området så kan du väl tala om det för mig?!;) Skulle behöva hitta det själv!:)
Lycka till med samtalet imorgon.
Kram

♥ Pia... sa...

Jahaja sedärja..NU har även jag börjat..du får instruera mej i morn:)Å kul med samtalet i morn..spännande...gött att du är piggare..JAG Är oförskämt pigg..idag..får se om det håller i morn med:)..kram..Pia

Ullan sa...

Brödet var gött.
Ullan