lördag 23 januari 2010

Lördag.

Har landat i soffan med datorn i knät. Ännu en arbetsvecka är "avklarad". Jobbet är intensivt och krävande men väldigt roligt. De senaste två veckorna har jag haft en inskolning, det är alltid spännande och denna har gått väldigt bra. Då känner man sej så nöjd.

Började dagen med att ligga och läsa en stund, läste ut boken jag höll på med. Efter frukost åkte jag och mannen längdskidor, det var omöjligt att få med barnen. Vi åkte ca 7 km och det kändes skönt i kroppen sen.

Sen åkte mannen och jobbade, sonen hade kompisar här och dottern pysslade på sitt rum. Jag har städat lite, tvättat lite och lagat mat. Började leta efter dotterns vaccinationsintyg eftersom de ska få dos två till veckan. Vips så var ett köksskåp städat och en hel del saker kastade, men inget intyg. Hittade det sen i dotterns papperskorg.

Har läst om utmaningen att rensa på ett ställe i veckan. Låter mycket vettigt och skulle behövas här. Jag antar inte utmaningen men ska ändå försöka med detta.

Försöker även hitta motivationen till att äta rätt och lite mindre. Känner att jag börjar komma i gång med motionen men ätandet känns så mycket svårare. Det är ju egentligen bara att bestämma sej :)

Ikväll får det bli Hope for Haiti, ett glas rött och lite nötter.

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Låter som om våra liv är ganska lika just nu!:) Har också haft en inskolning precis och jobbet är ju intensivt!:)
Rensa gör ju jag också och har antagit utmaningen. Så skönt när det är gjort!
Det där med mat och motion försöker jag också med. Är lite trött på att vikten går ned så långsamt bara, men 0.5 kg i veckan är väl ganska lagom takt när man inte kör stenhårt direkt!:)
Till att börja med tänkta jag virka några grytlappar och sedan har jag tänkt sticka ett par "överknät-strumpor".
Kram

Pillargontanten sa...

Rensa ett ställe per vecka... Kanske vore nåt, när man kommit runt, är det bara att börja från början igen :O)
Låter i alla fall som om du haft en bra lördag!

♥ Pia... sa...

hej du ja det lät väl helt okej..ett ställe per ve3cka att rensa..ett ställe..lika med ett hus eller..det är ju oxå ett ställe..att bo på menar jag:) skojjar bara... får ta ett skåp åtminstonde..fast NU ska jag ut och åka skidor...hej

Pia

Domus Dulcis Domus sa...

Hm funderar på att ta mig an den där utmaningen också! Först skall jag klara av min lilla egna. Kram

Grodmamman sa...

Just nu, när jag jobbar på en småbarnsavdelning, så äter vi i stort sett aldrig pedagogiskt. Vi känner inte att vi hinner äta samtidigt som vi ska hjälpa alla barnen. På de andra avdelningarna äter fler pedagogiskt. Hur gör ni?
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs, tack för hälsning!!
Skönt att läsa böcker...håller på med 2(!)..men just nu har de fått vila ett tag..dax att ta upp dem igen;)

Kram

Grodmamman sa...

Pedagogiskt för oss innebär att vi betalar 15 kronor för halvkall mat, dåligt med grönsaker och med barn runt omkring hela tiden. Jag vet inte om folk skulle kalla det löneförmån om de visste hur det är under en lunch på en småbarnsavdelning!:)
Kram