lördag 16 januari 2010

Bra dag.

Idag har vi tillbringat en stor del av dagen i Karlstad. Barnen sålde jultidningar i höstas och fick tillsammans med två kompisar ett presetkort på 6000:- på SIBA, detta skulle användas på en gång. Så idag var dagen inne att åka de sju milen till Karlstad. Jag såg framför mej en ganska lång stund på SIBA. Men det gick faktiskt väldigt lättvindigt. Sonen skulle köpa en TV och dottern en mini dator. Vi hade tittat en del på nätet och i stort sett bestämt vad de skulle ha. Efter en liten koll i affären bestämde de sig för det de tittat på och de andra handlade också ganska snabbt, så det tog inte alls lång tid.

När vi kom hem var det ju bara att packa upp de nya sakerna. Sonen hade tänkt att ha TV:n på sitt rum när han flyttar upp på vinden, men det är ju ett bra tag kvar. Vi köpte då med kablar och div attiraljer så vi kunde få igång den direkt i hans nuvarande rum. Vi köpta även ett bord på IKEA, så nu är TV:n på plats, 20 meter antennkabel är fastspikad och sonen är mer än nöjd.

Dottern fick igång sin dator och tom internet så hon är också nöjd.

Jag är också mycket nöjd. Jag kommer ju att få mycket större tillgång till datorn och tvn i vardagsrummet behöver inte alltid vara i gång :)

Själv köpte jag mej långfärdsskridskor. Hoppas på att kunna testa dem i morgon.

Igår var mannens föräldrar och syster med familj har på mannens försenade födelsedagskalas. Vi åt god mat och hade en trevlig kväll.

Har varit en bra helg hittills. I morgon ska vi städa bort julen och förhoppningsvis då åka skridskor.

2 kommentarer:

Anna sa...

Halloj!! Härligt med skridskor...hoppas du kan testa dom idag!! Själv ska jag ligga i soffan och inte göra ngt. Kram // Anna

Grodmamman sa...

Jag skulle också vilja ha en alldeles egen dator!:)
Härligt med skridskoåkning! Vi har idag varit ute hos min bror på landet. Där har barnen åkt pulka och bob bakom hans fyrhjuling och sedan har vi grillat korv över öppen eld. Mysigt!
Kram