måndag 6 april 2009

Tankarna snurrar.

Som jag skrivit tidigare har jag varit med om några saker som gjort att jag har funderat mycket på "livets innehåll". Tyvärr verkar det som att det bara händer mer och mer såna saker, just nu varken kan eller vill jag skriva om dessa här. Jag brukar kunna "skriva av" mej rätt bra här men nu känns det svårt utan att skriva vad det handlar om. Tankarna snurrar i alla fall. Jag mår egentligen bättre än vad jag har gjort på länge. Jag har gått ner ca 5 kg, kläderna passar allt bättre bara det gör mej glad. Solen skiner och det är vår på gång. Så händer saker som får en att fundera på om detta överhuvudtaget är viktigt! Men ja, för mej känns det viktigt, inte att vara smal och se bra ut men att vara tillfreds med min kropp och må bra. Många motstridiga känslor finns inom mej just nu och drar åt olika håll.
Detta blev väldans osammanhängande och inte särskilt positivt, men det är så mitt liv ser ut just nu.
Imorgon ska vi i alla fall på kalas hos min brorson som fyller 4 år idag. Det ska bli jätte kul.
Och snart kan vi njuta av lite påskledigt, skönt!!
Ha en bra kväll!

8 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Jaja.ajaj..dää geck ittenöe bra..litten litten pinne bare...fast jag varit ute och gått..och gått..nästan så att skorna fastner i leran och itte har ja äte för möe heller..vet inten varför det blir så här..jo det vet jag..dä ä åldern:)...vet du vad jag glömt ??..Jo mitt minne..skulle ha gjort ett kort te idag..määään de glömde jag bort..tills jag såg din kommentar nu:)...inget nytt säger du..dä ä som vanligt..inge minne här...jo dä ska va gött med en ledig dag te...ska fare te karlstad i mörn..har möe ja ska göre där..besöke litte butiker och så:)måå såå himla gött nu på jobbe i mörn..kram..PIA

♥ Pia... sa...

ooppps..NU så kom inlägget???..när jag skrev så stod det bara..tankarna snurrar..så..nu har jag missat nåt förstår jag..!!!men men ..vi ses på onsdag
PIA

Pillargontanten sa...

Tankarna ska väl snurra på oss, då vet vi ju att de fungerar, tankeverksamheten menar jag :O)
Hur som helst hoppas det reder upp sig, vad det än är, och du är inte ensam om att ha snurr i skallen...

Sara och Mr T sa...

Var och en har saker som är viktigt för oss alla... Men det som är absolut viktigast och det du inte får ha dåligt samvete över (går att läsa lite mellan raderna) är att du mår bra. För att vi ska kunna hjälpa andra måste vi ta hand om oss själva först för det gör ingen annan.
Du vet väl vad de säger om munstyckena till syrgasen på flygplanen? Hjälp dig själv först innan du hjälper barnen.

Allt reder sig till slut och ingenting är omöjligt.

Stora och många kramar

Lallis - liv och leverne sa...

Stor KRAM!
/L

Grodmamman sa...

Det har hänt mycket runtomkring mig också som fått mig att tänka på mitt liv och på vad som är viktigt. Har slutat stressa över min vikt, jag motionerar och försöker äta bra, men som det är idag så är jag ju frisk och mår bra. Mina nära och kära är friska och mår bra och det är det absolut viktigaste. Även om det inte gör något om jag skulle gå ner lite!:)
Kram

Vera sa...

Jag finns!!!
Lite spänning som släppte idag i alla fall...eller.....
KRAM

ullrika sa...

ibland går det inte att sätta ord för känslor som egentligen är rätt enkla att reda ut och förstå. må bra, det är det viktiga! men vägen dit kan vara kantad av grått ludd. när du väl kommit fram har du glömt resan. aj promise!

och barnkalas! sicket lyckopiller!