onsdag 15 april 2009

Ensam och förkyld.

Barnen har påsklov och är hos mormor och morfar från tisdag kväll till torsdag kväll. Mannen är på körövning. Och jag är alldeles ensam och det är rätt skönt ibland. Har fått en förkylning som bryter ut mer och mer ju längre dagen går. Näsan rinner, ögonen svider, halsen gör lite ont och jag nyser. Men vad gör väl det? Nu är det vår och allt känns så mycket lättare, tänk er bara när 21 barn ska klä på sig för att gå ut på jobbet.
Efter jobbet idag blev det en liten tur på stan. Köpte en kjol som hängde där och bara ropade på mej och nya mörkturkosa handdukar till badrummet. Var in på biblioteket och lånade några böcker. Har så mycket på min "vill läsa"- lista nu, så det ligger en hel hög bredvid sängen. Så nu ska jag faktiskt sätta mej och läsa och inte göra nåt mer idag!

Ha en bra kväll!

4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Förkylning kan va nog så tråkigt, men håller med dig, det är lättare när det är vår :O)
Ja, ungar, jag är glad att jag inte jobber på "dagis" längre... Gubbar i industrin klär sig själva, vilken tur va?

Sara och Mr T sa...

Jo tack du... vi har 35 ungar som bara har att sticka fötterna i gympadojor och sen ut på dagisgården. Det går något lättare mot galonkläderna...*pust*

Jag tycker det låter som en kanonidé att sätta sig ner och njuta av tiden du har själv. Du måste ta hand om dig nu när förkylningen härjar i kroppen.
Krya på dig!

Bilden i din header är så vacker, jag blir så längtansfull inför sommaren. =)

Kram kram

rosenskära sa...

Hej Geta! Hoppas du kryar på dig snart! Måste bara berätta att jag hade problem att läsa ordet "körövning" *fniss*, brukar inte hända annars, men ibland så...!

Lycka till med utlottningen!

Kram/L

♥ Pia... sa...

Hejsan du lilla ensamma snuffsiga männska...tyckte liiite synd om dej gjorde jag:)..hoppas du inte blir väldigt sjuk nu då..får lägga dej och läsa dina böcker..du..jag var på stan i går jag..och en kjol ropade på mej med ..en jeanskjol veckad ,ed rödvitrandigt skärp..:)..kram..Pia ..vi syns väl i mörn...