söndag 12 april 2009

Ro i själen och skattjakt.

Det blev en underlig rubrik!
Jag känner att jag har fick ro i själen efter bara en dags ledighet. Jag njuter av att bara vara.

Långfredagen gick jag och barnen Äggpromenad i byn där mina föräldrar bor. Det var skapligt lätta frågor, mycket folk och gott fika efteråt. Vi följde med hem till mamma och pappa en stund. Och där började skattjakten!! Mamma har flyttat ca 100 m från sitt barndomshem som i sin tur är hennes pappas barndomshem. Det är en jordbruksgård och har varit i familjens ägo sen början på 1900-talet. Det finns mycket uthus och inte mycket är kastat genom åren. Nu blev jag sugen på att titta vad som kunde finnas, och jag hittade massor!

Bla annat detta fat och kanna i olika hus.

Skrubbat och fint gör det sig så här bra på min kommod som min mammas farfar har gjort på 30-talet.



Jag fann också denna fina kaffeburk som det tom var lite kaffe kvar i. Den är nu diskad men har inte fått någon plast än.

Det kommer att bli fler turer i de uthusen kan jag lova:)

På kvällen improviserade vi en gemensam taco-middag med kompisar. enkelt och trevligt.

Påskafton lagade jag lite mat och bakade bröd. Gick en promenad med mannen. Åt lunch hos svägerskan och middag hos mamma och pappa. Det blev mycket god mat och godis för första gången på länge.

Idag är inget särskilt planerat, mannen byter däck och tvättmaskinen snurrar. Det får bli en promenad och en god laxmiddag.

Ha en fortsatt trevlig påsk!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

En sådan kanna och fat hade vi också för länge sedan. Undrar var den finns nu?!?
Min mamma har en liknande kommod som din med en likadan marmorskiva ovanpå, så fin. Hon har sin inne på sin toalett.
Ha en fortsatt fin påsk!
Kram

♥ Pia... sa...

Hahahaa...varre en SÅN skattjakt..att jag inte fattade det...:)..fina saker ..finns det mer kanske....PIA