söndag 26 april 2009

Ny dator.

Min frånvaro på bloggen beror på att min dator håller på att dö:( Den beter sej lite som den vill, och när det vill. Vi har haft den inlämnad och enligt dem så är det otroligt att den fortfarande lever. Så nu har även mannen insett att vi behöver en ny dator. Det tycker jag är jättekul men då kommer genast alla frågor. Vad ska vi ha, vad behöver vi?? Jag kan ingenting och mannen ännu mindre, så om ni har tips så tas de tacksamt emot.
Jag har haft en bra äta-rätt vecka, hoppas det visar sej på vågen i morgon.
I går var min pappa här och hjälpte mannen på vinden. Nu har vi snart ett spånskivegolv att gå på. Det har gått ganska trögt ett tag men nu börjar vi få lite flyt. Efter en tur på stan med dottern (provade förresten ursköna sandaler, men måste sandaler kosta 899:-?) började jag skura utemöbeln i det härliga vädret. Det var en del jobb så jag hann inte riktigt klart. Tanken var att jag skulle fortsätta i dag, men var var solen? Det var inte alls lockande att gå ut så jag började röja inne. Soffklädseln åkte av och in i tvättmaskinen, mattorna åkte ut, golv dammsögs och torkades och jag dammade riktigt ordentligt. Soffklädseln hann inte torka men jag känner mej nöjd med min insats.
När sonen hade varit på fotbollsträning packade vi matsäck och åkte på utflykt. Vi gick en runda, tittade på utsikt och väldigt myket vitsippor, grillade korv och pinnbröd. Det blev en bra avslutning på en bra helg.

Önskar er en bra start på veckan!

5 kommentarer:

Sara och Mr T sa...

Och detsamma önskar jag dig! =)

♥ Pia... sa...

Ojojoj..du har då inte vart på latsia ..som vissa andra:)..hihi...syns i mörn..kram..PIA

Pillargontanten sa...

Låter som en helt underbar helg tycker jag :O)
Dator, ja, be dem hjälpa er i affären, de ska ju vara proffs, expert i Arvika tycker jag är en bra och trevlig affär, där vi fått mycket hjälp!

Grodmamman sa...

Här har vi en Compaq Presario CQ60 som vi än så länge är jätte nöjda med. Fråga i affären, de har ju betalt för att hjälpa till!:) Kolla dock vad du får med för program till datorn.
Här hade vi också sol på lördagen och regn igår. Men då fick man ju gjort en del inomhus istället!:)
Lycka till med vågen!
Kram

Birgitta sa...

Hej!
En ny bekantskap. Jag har strosat runt en stund hos dej. Hoppas jag inte stört för mycket. Hoppas du får dag i en bra dator. Jag kan inget om datorer, men har en son som hjälper mej om det krisar. Hoppas du får en skön vecka nu, när du jobbat ifrån dej i helgen.
Kram Birgitta