fredag 22 maj 2015

Vårruset


Igår kväll var det dags för Vårruset. Vi hade anmält ett lag på sex personer från jobbet. Tyvärr så var det tre som hoppade av i sista stund Så vi blev bara tre. Vädret har ju inte varit det bästa men igår sken solen och det var rätt varmt.

Min "uppladdning" var ju inte heller den bästa. Med en förkylning veckan innan som inte helt gett med sig så har jag varit nästan helt utan träning.
 Kände mig ändå rätt pigg och hade målet att komma under 30 min. Det kändes ganska bra i början, jag blev mest irriterad på folk som går efter 50 meter i tidtagningsklassen. Det kändes bra ändå till 4 km, då blev det riktigt jobbigt. Lyckades ändå peppa mig själv att det bara var 1 km det är ju såå lite. När jag närmade mig mål och säg klockan så trodde jag att jag inte skulle klara 30 min. Men jag såg fel och kom i mål på 28.37. Det är jag mycket nöjd med.
Sen smakade det bra med picknick i kväll solen innan bussen tog oss hem.

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Bra jobbat! Riktigt bra tid också trots förkylning. Undrar hur det gått om du varit frisk...
Blir tokig på folk som inte gör som man ska i olika lopp. Som när höger spår är för långsamma i Tjejvasan, men man åker i vänstra. Ska bli spännande att se hur det funkar på Gbg-varvet...
Kram

Geta sa...

Lycka till idag!!
Kram

Geta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suz sa...

Bra jobbat! Härligt att läsa ditt inlägg.

Kram
Suz

Nettan sa...

Så bra jobbat! Hoppas att du njuter av den vackra svenska sommaren!
Kram
Nettan