tisdag 18 februari 2014

Vann över mig själv

Idag var jag bokad på ett step/powerpass. Av en slump upptäckte jag vid lunchtid att passet var ändrat till tabata. Det kändes inte riktigt som min grej och jag avbokade mig. Men träna skulle jag ju göra eftersom jag inte kan varken onsdag eller torsdag, dessutom skulle det göras samtidigt som sonen hade basketträning.

Jaja fick väl bli gymmet då, totalt omotiverad åker jag dit. Att träna i gymmet utan motivation är rena döden för mig, då behöver jag verkligen den kick och inspiration som en instruktör ger. Pratade med killen i receptionen och kom motvilligt fram till att jag nog skulle klara av Tabatan.

Och vet ni, det gjorde jag! Jag vann över mig själv och gick till träningen fast jag inte hade minsta lust och dessutom hamnade jag på ett pass jag inte trodde jag "vågade" gå på. Är mycket nöjd med mig själv. Nu har jag bara lite kvar att fixa innan jag tar kvällen.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Yey, bra jobbat!

Grodmamman sa...

Heja dig! Bra jobbat!
Det blir kortvasan på fredag i år.
Kram