söndag 9 februari 2014

Måste få klaga lite

Jag drog ju ut en visdomstand i måndags och det satt lite fast i benet men det gick ganska bra ändå. Gick på tabletter måndag, tisdag och onsdag. Hade relativt ont och var svullen i hela kinden. Mina kollegor tyckte redan på onsdag att jag skulle ringa tandläkaren (läs svägerskan) men jag tyckte att lite ont får det väl göra. Men när det var mer ont igen på fredagmorgon så smsade till henne och frågade om det skulle vara så. Det skulle det ju inte! Hon var ledig på fredag men hade jour under helgen, så i går morse fick träningen ge vika för ett tandläkarbesök. Hon la i något som skulle lindra och så skulle jag komma tillbaka idag. Blev ju inte nämnvärt bättre igår :(  Tillbaka idag. Det resulterade i bedövning och så skrapade hon i benet som var blottlagt och utan blod(?) så nu är vi tillbaka på ruta 1. Kan ju säga att det gjorde ont när bedövningen släppte. Men i med lite piller och nu kan jag nog tycka att det gör mindre ont än på hela veckan. Hoppas att det blir bra nu.
Blir så frustrerad över att inte kunna träna nu när jag hade kommit igång så bra, men imorgon ska det nog funka igen. Har tappat humöret lite här idag över att inte hinna med det jag vill och bör. Dygnets timmar räcker inte riktigt till för mig nu. och med smärta i munnen därtill så orkar jag inte hålla humöret uppe. Tur att det kommer nya dagar och veckor. Veckan som kommer väntar flera nya saker. Jag ska gå handledarutbildning för mitt jobb, spännande att se vad det innebär.
Det jag skrev om förra veckan som jag hade tagit steget och vågat var att bli återförsäljare för Forever Livings produkter. Återkommer med vad det är och innebär. Kan känna att det är lite dumt när jag har mycket omkring mig men jag kände att jag ville ta steget och testa. Spännande.
Nu ska jag sätta mig i soffan och tycka lite synd om mig och så tar vi nya tag i morgon :)

4 kommentarer:

Lotta sa...

Ibland är det bra skönt att tycka synd om sig själv. Jag tycker du är värd det efter dina tandproblem. Hoppas det blir bättre imorgon! Kram!

mitt liv som jag sa...

Ibland behöver man klaga, det är skönt att få ur sig. Tandvärk är ju bara så jobbigt, jag har visdoms tänder som bråkar med mig lite då och då. Hoppas att smärtan har gett med sig nu och att du kommer igång med träningen igen.

Oj vad spännande att bli återförsäljare, jag önskar dig all lycka till!
Kram Jennifer

Grodmamman sa...

Klart du får klaga! Jag har varit hos tandhygienisten idag och har nu ont i halva munnen. Ska tillbaka om en månad och fixa till andra halvan... Fick dock höra att jag var tålig idag.
Hoppas att det onda går över nu så att du kan komma igång med träningen igen. Vet hur det känns när man vill, men inte kan eller får träna. Jag har varit på ett corepass nu ikväll och det var riktigt kul att känna att man klarade av alla övningar utan större problem.
Kram

Ullan sa...

Jaha då är väl all visdom borta då;) Jag var och tog bort en idag ja med. Det tog dryga två timmar och två starka karlar för att få ut den. Men nu är det gjort.
Kram Ullan