fredag 18 oktober 2013

Helg

Började helgen med en löprunda. Hade tänkt mig ut först i onsdags, sen i går men med fyra grader och regn så kunde jag helt enkelt inte motivera mig till att komma ut. Tidsbrist gjorde också att jag inte kunde träna något annat. Därför var det extra skönt att komma ut idag i strålande sol, visserligen var det kallt men jag blev snart varm. Första två-tre km är alltid så jobbiga och jag tycker att jag inte kommer att orka en meter till, sen går det liksom över och det känns, inte lätt men helt ok att fortsätta springa. Fick idag ihop dryga 10 km och det är ju så skönt efteråt.
Hemma hade mannen städat innan han åkte till jobbet i em så det behövde jag inte tänka på. Nu jobbar han, dottern har konsert med skolan och sonen är hos flickvännen. Så här är jag alldeles ensam. Hade tänkt att göra så mycket men har inte riktigt någon lust. Har så mycket jag vill, borde och måste, kanske skulle börja med att skriva lite listor och sortera vad som är viktigast.
Har kommit in i en stickperiod. Började med att sticka en fuskolle, tycker det är så fint. Egentligen gillar jag inte polo men jag tror att den blir varm och skön i vinter. Sen började jag på ett par sockor men igår kväll när jag stickat klart resåren och ska byta till grövre stickor så har jag naturligtvis inte rätta storleken. Idag hann jag inte in till stan och köpa, så stickningen får ligga tills i  morgon.

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Fröken Kråknäs på vift sa...

Vad härligt det låter med din löpturer. Du har verkligen kommit igång. Jag har kommit av mig helt efter en förkylning som inte vill ge sig, men det mesta brukar gå över till slut ;)

Jag har också gått in i en stickperiod. Det är avkopplande!

Ha det gott!
Katarina