torsdag 6 juni 2013

Nationaldagen

Nu var det långt mellan inläggen, har varken haft lust eller tid.
Idag har vi skickat iväg dottern på klassresa till Gotland. Det sista de gör tillsammans i 9:an. Tror att det är med blandade känslor de flesta går på skolavslutning på tisdag. Det har varit tre fantastiska år som har gett vår dotter väldigt mycket. Naturligtvis händer även mindre roliga saker i den åldern men det hör liksom till det också. Till hösten väntar gymnasiet och hon fortsätter på den friskola hon har gått högstadiet. De har inriktning musik och dans och inget kan passa henne bättre.
Vi började dagen med en promenad efter att jag kört dottern och äntligen fick jag in en bukett liljekonvaljer. Tror inte att det finns en vackrare blomma.
Sen har det blivit lite fix här hemma. Gräset har klippts, blommor och kryddor planterats och vi har plockat och fixat en del. Känner mig riktigt nöjd med dagen. Många gånger blir det mer gjort när man inte har så planerat vad som ska göras.
Det har varit en körig period på jobbet med allt som ska göras innan sommaren och även hemma har det varit fullt upp. Nu har det lugnat sig lite och jag börjar komma ikapp. Det har blivit alldeles för dåligt med träning ett tag och löpningen går fruktansvärt segt, kommer liksom inte vidare. Ska börja morgondagen, då jag är ledig, med en tur tänkte jag och kanske, kanske blir det mer än 5 km.
Snart cyklar vi in till torget och tittar på lite nationaldagsfirande och sen blir det en lugn kväll.

7 kommentarer:

Suz sa...

Ja, det kan vara fasligt segt att hålla igång den där motionen fastän man vet att det gör så gott!

Instämmer i att ibland får man mycket mer gjort utan detaljerad planering. Det gäller bara att vara lite effektiv:)

Ha en underbar helg!
Kram
Suz

Grodmamman sa...

Det är segt att komma igång med löpning när man inte fått rutin på det på ett tag. Det kommer!:)
Härligt att få gjort lite hemma. Jag försöker också komma ikapp lite här och det börjar kännas riktigt bra. Vår son konfirmeras på söndag, så då vill jag ha lite ordning.
Kram

Fröken Kråknäs på vift sa...

Det är en körig tid så här innan skolorna slutar. Det är som om allt ska hända på en gång. Hos oss är det studentlogistik hela veckan eftersom yngste sonen ska ut i livet nu. Det är studentbal, utspring och studentmottagning, kul men lite sorgligt ändå.

Ha en fin vecka!
Katarina

kattiiiiss sa...

Det är intensiva veckor innan sommarlovet.
Avslutningar hit och dit!

Ha en fin kväll
Kram K

mitt liv som jag sa...

Ja den här tidne är körig, det är en massa saker hela tiden.

Vad roligt med en resa till Gotland. Dit har jag alltid velat åka men det har inte blivit av.

Lycka till med löpningen, det lossnar snart ska du se.

Ha en fin helg! Kram Jennifer

Bara Sara sa...

En liten hälsning då från en värmlänning till en annan! Jag är uppvuxen i Arvika och flyttade därifrån −96 efter studenten. Mina föräldrar bor i Arvika och också min bror så vi försöker att åka till Arvika några gånger om året!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram Sara

ullrika sa...

Du är grym i din träning tycker jag! Är säker på att du snart hittar tillbaka!

Och för dottern, så himla skoj med skolresa! Och skolavslutning. Men lite sorgligt är det ju också... skönt att hon hittat ett program hon gillar!