torsdag 13 september 2012

Kallt

I morse var det riktigt kallt när jag gick till jobbet, det märks att hösten är här. Sen var ändå dagen solig och härlig, vi var ute i stort sett hela dagen på jobbet.
I tisdags gjorde jag det! Jag sprang EN MIL! Det gick förvånansvärt bra och jag var så nöjd efteråt. Märker ju nu hur mycket det mentala betyder. Jag har tidigare gett upp när det har blivit lite kämpigt för jag kan ju inte, orkar inte osv. Nu finns de tankarna ibland också såklart, men jag har mycket lättare att kämpa vidare och komma över tröskeln. Tänk vilken kraft andra människors ord kan ha på en. För så var det faktiskt nu, att min PT gav mig ett löpprogram som jag inte förstod hur jag skulle kunna orka med. Enligt det programmet skulle jag springa milen v.40 men jag fixade det redan v.37, så ni kan förstå att jag är nöjd. Men det enda hon gjorde var att ge mig ett papper och säga att jag ska springa sammanhängande, inte gå när det blir jobbigt, och då gör jag det, jag borde ha klarat det lika bra på egen hand kan man tycka men det gjorde jag inte. Nu gäller det bara att hålla i framöver också.

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Grattis!:) Vad kul! Läser flera träningsbloggar och då talar man ofta om att ta fram pannbenet och det är verkligen det man måste göra ibland när man är ute och springer!:) Känns ju så skönt när man klarat av något man inte trodde att man någonsin skulle klara.
Kram

Suz sa...

Vad duktig du är! Bra jobbat:)

Själv kommer jag inte riktigt igång och nu är det förkylning på gång. Så patetiskt! Men det kan ju bara bli bättre:)

Ha en fin helg!
Kram Suz

Ullan sa...

Hejsan!
Kul att du gillar bilderna. Jag tycker om ju att ta kort som du kanske vet.
Vad dyktig du är att kuta och träna:)
Du är väl som mej att du måste ha nån som "håller i pekpinnen".
Kram Ullan

mitt liv som jag sa...

Tjoho!!! Vad roligt, bra jobbat! Du ska vara så nöjd över din prestation. Ibland behöver man att någon annan säger till en vad man ska göra, så är det bara.
Ha det bra! Kram Jennifer