söndag 23 september 2012

Höst

Vad fort det blev höst! Jag gillar hösten med den höga klara luften, alla vackra färger och att få mysa inne med mycket levande ljus. Men i början när det blir kallt och mörkt tycker jag att det är lite jobbigt. Gillar inte riktigt att öppna själv på jobbet på måndag morgon, morgonjoggingen tar också emot lite för att inte prata på att ta fram tjockare kläder. Men snart har jag vant mig och då är det helt ok.
Veckorna rullar på sin gilla gång och är ganska lika varandra tycker jag. Igår hade vi tänkt ta oss ut på en vandringsled med en annan familj men det lovades 25 mm regn så vi skippade det. Nu blev det inte så mycket regn men det var blåsigt och kallt så vi var nöjda med vårt beslut. Däremot träffades vi på kvällen och lagade tacos tillsammans. Det blev en trevlig kväll med mycket prat och skratt. Vi trivs väldigt bra tillsammans både vuxna och ungdomar.
Idag började vi dagen med en joggingtur. Det var kallt men allt går. 10 km blev det, det var fjärde gången nu och jag är så nöjd :)  Därefter var det dags för sonens sista fotbollsmatch där det återigen blev en förlust. Nu ska vi åka iväg och fira svärfar som fyller år i morgon. Sen avslutar vi helgen i tv-soffan skulle jag tro.

Ha en bra kväll!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag gillar hösten, men just idag är kontrasten stor mot igår!:)
Ska försöka ta tag i mina löparrundor nu igen och ska köpa mig lite mer träningskläder för pengar jag fick när jag fyllde år.
Härligt att det går så bra med din löpning!:)
Kram

mitt liv som jag sa...

Jag gillar också hösten men kan hålla med dig om att mörkret på morgnarna kan vara lite jobbigt innan man vant sig.
Wow, vad duktig du är med löpningen!
Ha det bra! Kram Jennifer

Anonym sa...

Hej på däj!! Gött att läsa om hur din löpning flyter på...erkänner att jag är avis!! Jag kan inte ens stava till ordet träning, släpar mig igenom förkylning på förkylning. Suck...du vet hur det blir med mig ibland men, men...det blir nog snart bättre, hoppas jag!! Kram på dig!! // Lena ❤